Måste bara få gnälla av mig lite....
Just nu är den 11 sidor lång, och som jag ser det i prinicp värdelös.
Behöver själv snart byta min panna och tänkte kika lite för att se vad som skulle funka för mig.
Informationen finns ju i tråden, men snudd på kriminellt omständig att få något vettigt ur.
Tänk om man startat en sån guldgruva av information på ett annat sätt...
När man registrerar sin anläggning skulle det enligt min mening ha funnits en typ av "rullgardinslista" där man väljer fabrikat på brännare och panna.
(Väljer man in sina fabrikat eliminerar man problemet med felstavningar etc.)
När detta val vore gjort, skulle man helt enkelt bara välja vilket betyg ens anläggning har (personlig uppfattining) i %
(Min CTC265 -67 med min EcoTec A3 skulle få 80% av mig. Funktionsmässigt klockrent, men dålig verkningsgrad)
Givetvis skulle det finnas möjlighet till egna kommentarer.
Om denna dröm skulle infinna sig vore mitt scenario i skrivande stund detta: Jag ska byta panna och vill behålla min A3.
Jag väljer vilken brännare jag har ur en rullgardinslista: EcoTec A3
Med detta val listas alla andra som också har en A3 med de som angivit högst betyg i kombination panna/brännare hamnar längst upp.
På detta sätt skulle man direkt kunna se vilken panna som ger bäst betyg ihop med min A3.
Vore scenariot istället att jag vill byta brännare till min ganska nya panna, vore det ju likadant där, men att man då väljer brännare ur en lista.
Jag VET att det är löjligt mycket jobb och krångel med en sån funktion, men håll med om att vi hade haft en ovärderlig databas för vår egen skull vid det här laget....
Angående kombinationen Panna/Brännare tråden
-
- Gallringsobjekt
- Kontakt:
Angående kombinationen Panna/Brännare tråden
Tänk positivt ! - Det kan ALLTID bli värre !