Hur är Laxåpellets?
-
- Stor entusiast!
- Kontakt:
Hur är Laxåpellets?
Hallå
Har aldrig testat Laxå tidigare men chansade denna gång och köpte 3 ton för 2499:-/ton.
Väntar leverans inom 10 dagar.
Tacksam för erfarenhetsåterföring. // Micke
Har aldrig testat Laxå tidigare men chansade denna gång och köpte 3 ton för 2499:-/ton.
Väntar leverans inom 10 dagar.
Tacksam för erfarenhetsåterföring. // Micke
Janfire NH + CTC 261 -62+7,5 m2 solfångare +500 l acktank
Tempkurvor mm - se min www Klicka på: Pannrum
Tempkurvor mm - se min www Klicka på: Pannrum
På det hela helt OK tycker jag.
Inte förrän jag började med Dalsjö Energi-pellets såg jag att det blev mer aska av Laxåpelletsen. Inte så fasligt mycket mer, ska sägas, men ändå märkbart.
Laxå har mer spån i säckarna än t.ex. Neova, men Neova är å andra sidan mycket dyrare. Min brännare struntar i spånet (den bränner allt som brinner, typ...), så för mig är det inga problem.
Prismässigt är Laxå helt OK. Min lokala Laxå-ÅF tar 2150:- för en standardpall (52 säckar).
Har aldrig fått några negativa överraskningar i säckarna heller.
/P
Inte förrän jag började med Dalsjö Energi-pellets såg jag att det blev mer aska av Laxåpelletsen. Inte så fasligt mycket mer, ska sägas, men ändå märkbart.
Laxå har mer spån i säckarna än t.ex. Neova, men Neova är å andra sidan mycket dyrare. Min brännare struntar i spånet (den bränner allt som brinner, typ...), så för mig är det inga problem.
Prismässigt är Laxå helt OK. Min lokala Laxå-ÅF tar 2150:- för en standardpall (52 säckar).
Har aldrig fått några negativa överraskningar i säckarna heller.
/P
EcoTec 20-brännare
Mafa Mini-förråd
Panna av okänt fabrikat
Mafa Mini-förråd
Panna av okänt fabrikat
jag tror ska inte säga att jag är hundra på det men jag
köpte bulk från laxå och jag tror det var från laxåpellets
och det var extremt mycket spån i.
kunde plocka ut en 10 liters hink utan problem.
men som sagt är ej hundra.
men säckar dammsuger de väl spånet ur
köpte bulk från laxå och jag tror det var från laxåpellets
och det var extremt mycket spån i.
kunde plocka ut en 10 liters hink utan problem.
men som sagt är ej hundra.
men säckar dammsuger de väl spånet ur
Ecotec B1 50kwh- Ny (panna acinax 350 bio)
Ecotec A3 15kwh- (panna norrahammar)
Janfire flex A - (panna econom)
Green energi 50kwh (rör brännare) gammal norrahammar panna
Px 21- panna ?
Ecotec A3 15kwh- (panna norrahammar)
Janfire flex A - (panna econom)
Green energi 50kwh (rör brännare) gammal norrahammar panna
Px 21- panna ?
Laxå var helt ok när jag körde på deras pellets. Bytte ändå då det dammade i mesta laget när jag tömde säckarna. Och om man köper bulk blir det ju alltid mer damm/spån genom att pelletsen blåses hit och dit, har man otur så får man pellets som blivit blåst över från släpet till bilen också och om chafören har bråttom kan det bli mycket spån. Mvh HSE.
CTC 171 B med Torsby Mini .
-
- Frö
- Kontakt:
Hejsa
Jeg har også teste Laxå piller her i Danmark og har kun godt at sige om dem , ingen smuld , ingen slagger , og fin brænværdi så alt i lat meget tilfreds
Men nu jeg ser jeres pris på dem så
Vi giver for en standart palle 832 kg leveret på adr. 1749,- dk
Jeg har også teste Laxå piller her i Danmark og har kun godt at sige om dem , ingen smuld , ingen slagger , og fin brænværdi så alt i lat meget tilfreds

Men nu jeg ser jeres pris på dem så

Vi giver for en standart palle 832 kg leveret på adr. 1749,- dk

M.V.H. Tommi Fisker
Styring AMS 1,09 , Herkules 29 KW kedel / Multi 22 brænder / OSV.... Se mere i :
Styring AMS 1,09 , Herkules 29 KW kedel / Multi 22 brænder / OSV.... Se mere i :
Laxå
Jag köpte laxå 3 pall for 14 dagar sedan.det var så mycket spån så jag fikk bakbrand på min pelletsbrännare! Det aldrig hänt förut har kört okq8 i två år. Har nu tömt förrådet och sållad pelletsen det ble ca 20 l spån från 200 kg pellets.
CTC 1200 famely B16 Bio Nordic