Så var vi där igen Skiten stoppat display info " Fel Startsekvens" någon som har någon aning om vad detta kan vara, När jag kom ut i pannrummet så hade automatsäkringen löst ut.
Vilken automatsäkring?
EDIT: Ah... just det, det sitter ju en automatsäkring på brännaren. Glöm frågan.
Fel: Startsekvens betyder att 3 kallstartsförsök har misslyckats.
Har du dragbegränsare?
Senast redigerad av Icecap den ons 11 mar, 2009 08:29, redigerad totalt 1 gånger.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Tja, när vår elspiral tackade för sig så gjorde den det ordentligt. Jag var visserligen inte i närheten när det hände, men med tanke på att den gått av på mitten kan man gissa att det small ganska fint. Den brinner väl av på någe vänster med kortis och grejer som följd, är nog därför säkringen löser ut.
Har varit med om något liknande med en sådan där elektrisk grilltändare från Classe, det lät en massa, blev ett gäng hål i den och såg ut som värsta fyrverkeriet när den gick och dog. Har för mig den blåste någon huvudsäkring oxå...
Calmarpannan B2 (1996) med Janfire NH och Pellistore sedan juli 2006. Ytongvilla från 1970 med källare, 2x117m2 + garage (40-50m2). Från ca 3.5 kubik olja till 7-8 ton pellets per år.
Att elspiralen ser helt "död" ut/uppsvälld, krackilerad (ja, det finns många ord) är inget ovanligt.
Att 6A säkringen löser ut kan bero på att elspiralen gick sönder.
Om du hade haft en jordfelsbrytare kopplad till pannan också, så hade förmodligen den gått innan 6A säkringen.
Om 6A inte byts så håll koll på brännaren några gånger det första dygnet när den tänder upp...