Reservdelar Janfire?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Ulf Rasmusson
Energiprofet!

Reservdelar Janfire?

Inlägg av Ulf Rasmusson »

Hej Alla!
Någon som har en bra och billig källa att köpa reservdelar till Janfire. Vill ha originaldelar helst. Tänker på tändspiraler brännarplåtar slangar mm
Janfire Flex-a -05, Janfire Pellistore -05, CTC Family 1100 - 99, Syrafast 100 mm-ers rörinsats, 9 m-ers skorsten, TIGEX 25
Taxen
Pannrumstomte!

Inlägg av Taxen »

Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Ulf Rasmusson
Energiprofet!

Hej!
Tack ska du ha! Tänkte köpa en extra rosterplåt så blir uraskningen lite lättare. Dessa plåtar spricker också vid drift. Någon som har en bra lösning att stänga bulkkopplingen som sitter utanför huset, så inte någon får för sig att skicka in en nyårsraket den vägen, för då kan det gå illa! Den sida Du föreslog hade ett lock för kopplingen, men finns det möjlighet att låsa med ett hänglås?
Janfire Flex-a -05, Janfire Pellistore -05, CTC Family 1100 - 99, Syrafast 100 mm-ers rörinsats, 9 m-ers skorsten, TIGEX 25
Taxen
Pannrumstomte!

Inlägg av Taxen »

Alla sådana lock är dyra,men vill du bara ha en billig lösning för att få tätt för fåglar eller annat som kan vilja hälsa på :wink: så kan du köpa en sånt plastlock som man har till konservburkar för t.ex.hundmat.Passar perfekt.
PS.Glöm inte att ta bort det vid fyllning,för det gjorde jag och då gick det tungt att fylla :oops:
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Ulf Rasmusson
Energiprofet!

Hej!
Jag tänkte mig ett mer permanent lock med lås och tanken slog mig vid nyår då ungdomarna sprängde brevlådor. Inte kul om de skickar in en raket genon röret, då kan det bli hett i kåken då halva årsförbrukningen tar fyr. Jag använder ett lock som har varit till en burk akvariefiskmat och det fungerar bra som tätning, men lika bra att sätta på något bättre innan det är för sent. Janfire och MAFA säljer ett men jag vet inte om det går att låsa. Annars får man väl ta fram svetsen och fixa ett. Någon som har en bra smidig lösning? De jag har sett är ofta så klumpiga och tar plats.
C.M.R.
Fröträd

Inlägg av C.M.R. »

Jodå, på bulkrörslocken till janfire finns det som standard en låsarm så att man kan låsa fast bulklocket med ett hänglås så ingen kommer in.

det är detta lock som är låsbart:
http://www.ved-pellets.se/butik/commerc ... og_pid=yes
STOR ERFARENHET AV JANFIRE I MITT HUS 255kvm 2 vån med Janfire Pelletspanna (utan NH men med Flex-A)
Skriv svar