Dountless skrev:
Men en del återförsäljare skulle aldrig fått bli just....återförsäljare.
Exakt ligger mycket i det , kan inte uttala mig om just företaget som nämns . Men det brukar bli en självsanering med tiden . Bara synd om
dom som drabbas av företag som det bara handlar om att kränga så
mycket som möjligt , Sedan står undrande, service vad är det
wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Jo, kortvarigt kan det vara en förtjänst i att sälja och installera och sedan skita i service och strul och vissa har ju satt det i system.
De seriösa tar ju sånt med garanti och strul på allvar vilket kostar tid vilket ger lägre profit.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Jag kan bara instämma med Wepe och Icecap ´s inlägg här ovan.
För er som är intresserade så har Janfire kommit ut med denna informationen i dagarna. Den är sannolikt preliminär, så vi tar det med en nypa salt så länge...
"Från 1:a september kommer garantivilkoren för NH och Flex-A att vara lika. Garantivillkoren förtydligas, kraven på service tas bort. Garantitiden blir 36 månader."
Senast redigerad av Dountless den fre 06 nov, 2009 13:08, redigerad totalt 1 gånger.
•Vid åberopande av Janfire garanti , så skickar du kopia på fakturan samt ett blad ur serviceboken till Janfire som avgör om brännaren omfattas av garanti och som sedan i sin tur ersätter dej.
Senast redigerad av Dountless den fre 06 nov, 2009 13:09, redigerad totalt 1 gånger.
Så länge det framgår tydligt när man köper prylarna så är det ju inte så mycket att säga om det, gillar man inte villkoren så ska man givetvis välja något annat istället.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Var ju bra att det ordnade sig med elspiralen . Vad gäller Eldkraft är det ett företag jag gillar ivarjefall Tycker personligen att hela Janfires garantiärende är helsnurriga . Har nämnt det innan BOTTEN . Därför tycker jag om Eldkrafts support då det tydligen inte finns någon sådan hos tillverkaren . Men för att gå tillbaka till ämnet , det står ju klart och tydligt på deras sida att det funkar så . Eldkraft kanske är lika trötta på att försöka få kontakt med Janfire som många andra
Skämtar bara
wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Tycker personligen inte om att hänga ut ÅF , när man inte är insatt i fallet själv Tror det finns åtskilliga fall som går vidare ARN . Vet inte om JAG tycker det är speciellt intressant . Tror många företag har varit indraget i något sådant Vet tyvärr heller inte anledningen till länken Har själv ingen anknytning till Eldkraft men tycker dom ställer upp på frågor mm trots att jag inte köpt brännaren där . Vidare som nämnts innan har dom suverän support via sin hemsida som alla kan ta del av . Så SJÄLV är jag väldigt konfunderad på vad det hela går ut på
wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l