Lars Bergström skrev:
André, brännaren stog still i någon minut, inte alls 10 minuter. Är det något att bry sig om eller oroa sig för?
Hur hittar jag "sekvens menyn"? Jag känner endast till följande menyer: Huvudmeny, Servicemeny och Effektmenyn. Finns det ytterligare menyer?
d) Isolera luckan; Vad ska jag använda för att isolera luckan invändigt?

Det är en standard gjutjärnslucka från CTC.
e) Rökgastemperaturen: Ja, det är med brännarensgivare jag har mätt. Bör jag mäta med någon annan givare eller termometer?
Hur gör jag enklast att mäta en bit ner i skorstenen?

T.ex. vilken sorts termometer kan jag använda och var hittar jag den?

Har för mig att någon tidigare på forumet tipsat om en digital stektermometer?
Kanske dom kortat ner tiden för glödbädd ska bildas el så kommer ja ihåg fel, Men det är inget att oroa sej för utan helt normalt..
Hmmm länge sen ja va inne i menyerna nu men det är väl i effektmenyn som det finns en flik som heter "sekvens" där kan man bläddra till (65) så går det ändra startfasen o jag har för mej att det är ställt till 10 min standard.. Dessa värden behöver man inte ändra utan är bara om man vill snabba på uppstarten lite, Jag har ändrat tiden som det matas in pellets i början innan fläkten går igång oxå så den matar pellets 30 sekunder kortare nu pga av att koppen överfylldes något när man kör kallstart o brännaren inte är nyrengjord..
d) finns isolering som tål 1200°, Det blir ju inte så varmt där då inte lågan ligger an direkt mot isoleringen så paroc stenullsisolering ska gå fint
http://www.paroc.se/channels/se/buildin ... name=04.00. Brandskydd&product_id=PAROC+FPS+17
e) mäta med digital stektermometer, Går fint både i rökröret o stoppa ner i skorstenstoppen..
Är tempen i toppen på skorsten 50° då du kör med motdragsluckan igång så klarar du dej nog utan kondens men får hålla ögonen på ev kondens då det blir kallt ute..
För så låg temp som möjligt utan kondens är de som gäller för att få ut mesta möjliga från pelletsen..

Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd