startat facebookgrupp

tageman
Gallringsobjekt
Inlägg: 26
Blev medlem: ons 14 dec, 2005 20:50
Ort: Hasslösa.. Västra Götaland

startat facebookgrupp

Inlägg av tageman »

vi som eldar med pellets heter gruppen...bara gå med så ideer och kunskap kan bytas :)
Gotte
Entusiast!
Inlägg: 103
Blev medlem: mån 09 feb, 2009 16:40

Hmmm

Inlägg av Gotte »

Nu vet jag inte vad Facebook innebär, men skulle det forumet ge bättre möjlighet till att få hjälp och erfarenhetsutbyte än denna sida ?
Själv har jag någon obesvarad fråga, kan Facebook hjälpa, och hur hittar man dit. Finns det ingen länk ? :?:
notti
Pannrumsnisse!
Inlägg: 702
Blev medlem: sön 10 okt, 2004 22:33

Inlägg av notti »

Facebook är som ett virus ..sprider info om allt och alla oavsett om man vill eller inte ..jag blev med i facebook för länge sedan och jag har raderat mig själv så gott det nu går men fortfarande så finns info om mig där samt att den hämtar info från min dator ex adressbok utan att jag beviljat det
Senast redigerad av notti den fre 16 okt, 2009 23:56, redigerad totalt 1 gånger.
KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
tageman
Gallringsobjekt
Inlägg: 26
Blev medlem: ons 14 dec, 2005 20:50
Ort: Hasslösa.. Västra Götaland

Inlägg av tageman »

mest på kul...detta forum är kanon men på facebook får man ett ansikte på alla här som hjälper varandra.....
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4186
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

Det går att få med ett ansikte här också om man nu vill det. "Bara" att lägga in en länk till din "avatar" under profiler. Dock bara 80*80 pixlar men det är ändå en bild.......

Ditt röda kryss (som avatar) säger inte så mycket... :wink:
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
J:son
Fröträd
Inlägg: 72
Blev medlem: sön 12 dec, 2004 16:42
Ort: Dalarna

Inlägg av J:son »

Hej tageman!
Ursäkta, men vad är detta för larv?
När vi pelletseldare äntligen har ett gemensamt ställe, att kunna prata om våra problem och glädjeämmnen på, skall du då försöka splittra oss på fler ställen??? Kanske bättre om du försöker få PELLETS.INFO så bra som möjligt!! Om du nu tycker att det har brister.
PELLETS.INFO känner i stort sett varenda pellets eldare till. Varför skall vi ut på Facebook och leta??
Tänk om, tageman!
Vänligen
J:son
2-plan funkisvilla -45, m källare. 98 kvm+71 kvm biarea. Eryl TV3 30 kwh, 1997 kombi,KWZ150,
JanFire flex.
HattSmugglarn
Fröträd
Inlägg: 88
Blev medlem: sön 21 maj, 2006 08:57
Ort: Piteå

Inlägg av HattSmugglarn »

Jag gruppar inte på facebook men tycker det är ett vettigt initiativ med tanke på den stora spridningen av grupper så finns det säkert pelletseldare som vill hålla ihop med :)

J:son visst var det där ett försök till skämt om att splittra folk? eller är du så enfaldig att du tror att mångfald skulle vara en brist? Sen har ett ordentligt forum som pellets.info avsevärda fördelar mot en community som facebook men att man ska behöva få sånt där gnäll kastat på sig är dagisfasoner.
KMP PX21 -04, Calmar Opex -04
rod02
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2643
Blev medlem: lör 20 dec, 2008 02:01

Inlägg av rod02 »

Var en av de få som läste avtalet i facebook. Och gick inte med. Rent kriminelt! De backade på några punkter, men det räcker inte för mig.
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
J:son
Fröträd
Inlägg: 72
Blev medlem: sön 12 dec, 2004 16:42
Ort: Dalarna

Inlägg av J:son »

Hej igen.
Ja du HattSmugglaren, du har naturligtvis rätt att tycka det du vill.
Även om jag har svårt att utläsa, från det du skrev, vad du har för åsikt i ämmnet??? Känsligt blev det ialla fall, av din reaktion att dömma.
Men, jag tänker inte gå i polemik med dig. :)
Mångfald är inte alltid automatiskt det bästa, bara för att du anser det!
Vänligen, trots allt.
J:son
2-plan funkisvilla -45, m källare. 98 kvm+71 kvm biarea. Eryl TV3 30 kwh, 1997 kombi,KWZ150,
JanFire flex.
Olle45
Pannrumsnisse!
Inlägg: 941
Blev medlem: tis 23 maj, 2006 20:46
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av Olle45 »

Hej alla

Måste tacka alla för ett bra forum!

dess utom hjälps vi åt att hålla god ton här.

vist finns det fler platser tex skogs forum, buggahus forum
men här på pellets info finn gediget kunnande bland alla medlemmar här

mitt råd tipsa att pellets info finns till glädje för många.
Tillverkar rökgasutrustning
tageman
Gallringsobjekt
Inlägg: 26
Blev medlem: ons 14 dec, 2005 20:50
Ort: Hasslösa.. Västra Götaland

Inlägg av tageman »

Att detta kunde frambringa sådana känslor ...JAG VET OCH TYCKER ATT PELLETS.INFO ÄR RIKTIGT BRA ( Jag har fått mycket hjälp av personer som kan otroligt mycket mer än mig) ..Men min tanke var att tex....har man en ecotec brännare som strular (som min gjorde). Så kunde kanske någon annan ägare av denna brännare som var mer kunnig vara online på facebook, så man kunde chatta i realtid med denna person, För att utbyta ideer men efter som det finns folk som tror att den stora SATAN (Facebook) kommer att komma ta dom en mörk natt och dra in dom i cyberrymden för att aldrig komma tillbaka till jordelivet för att aska ur sina pannor .....så verkar inte detta vara uppskattat med denna grupp
snokez
Stor entusiast!
Inlägg: 231
Blev medlem: fre 01 dec, 2006 13:59
Ort: Västerhaninge/Karlstad
Kontakt:

Inlägg av snokez »

Facebook eller inte, det lär vara väldigt individuellt. Det kommer att märkas var folk tycker att de på bästa sätt får den info de är ute efter.
Jag trivs än så länge bra här till skillnad från ett annat forum (annan värmekälla) där man blir påhoppad och ifrågasatt så fort man skriver något.

Att driva forum är allt annat än lätt med tanke på alla olika viljor och beteende bakom tangentbordet. Hoppas det här forumet fortsätter med
samma höga kvalité framöver.
Biomatic 20+ -07, MAFA-midi. 100+125 m2. Tegel. Fönster: 2&3-glas Byggår: 1965 Haninge.
Förbrukningen mäts och loggas med Pelletslogger Pro. Säck.
2008 Agrol. 2009 Neova. 2010 Naturkraft. 2011 StoraEnso. 2012 Laxå. 2013 Neova. 2014 Vida. 2015 HMAB.
Olle45
Pannrumsnisse!
Inlägg: 941
Blev medlem: tis 23 maj, 2006 20:46
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av Olle45 »

Hej alla

Här på pellets info finn gediget kunnande bland alla medlemmar här!
tillsammans finns här mycket erfarenhet som medlemar inte håller för sig själva
utan gärna med glädje delar med sig av.

Dumt att splittra medlemarna, för om de finns här på pellets info så är det säkrare att någon kan ha svaret på just er fråga.

Mvh Ruben
Senast redigerad av Olle45 den sön 18 okt, 2009 21:46, redigerad totalt 1 gånger.
Tillverkar rökgasutrustning
Torsten
Pannrumstomte!
Inlägg: 1809
Blev medlem: sön 03 dec, 2006 00:33

Inlägg av Torsten »

Facebook är väl mer för lattesnubbar som vill lägga ut sin familjs alla detaljer på internet och kanske få chansen att bli upptagen som kontakt till någon kändis.
För den som av misstag fått in Facebook på en windowsdator finns vad jag vet ingen annan åtgärd än ominstallation av windows för att bli av med spyware.
Ifall ominstallation av XP krävs kan jag rekommendera "xpkeychange". Ett program som finns på torrent och skapar en fungerande licensnyckel till XP som klarar windows wga test och ger problemfria XP uppdateringar.

Jag tycker pellets.info är ett superforum som saknar motstycke och dessutom är fritt från reklam. Vill rikta stort tack till dem som håller forumet uppe.
Focus EKO Optima 20 + Bionordic Viking B16GL.
Stora Enso pellets.
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4186
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

tageman skrev:.....har man en ecotec brännare som strular (som min gjorde). Så kunde kanske någon annan ägare av denna brännare som var mer kunnig vara online på facebook, så man kunde chatta i realtid med denna person, För att utbyta ideer .....
Det är väl inget som hindrar dig att göra detta här också, dvs chatta i realtid. För det är ju det som vi gör här med en viss "fördröjning" via "svara på ämnet" rutorna........
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Skriv svar