Har problem med att jag ej får externskruven att mata fram pellets. Om jag handfyller internförrådet, brinner det fram tills att det är tömt. Sen larmar pannan med summertonen. Har testat matarskruven med vanlig skarvsladd, då funkar den utan problem.
Nivåvakterna var rejält skitiga, gulbruna i tonen, provade att torka av med T-röd, ingen skillnad.
Jag är inget elektrisk geni, vet ej var jag ska mäta på kretsen, ej heller vilka värden som ska ges.
Är det nivåvakterna som spökar, eller ngt annat?
Brännaren är en A3 med skruvade nivåvakter.
Tacksam för svar!!
//Erik
Nivåvakter, tror jag.......
-
- Prima virke
Hej på er.
Skulle tro att sändaren är trasig, då får styrningen ingen signal att det är tomt. Den väntar på att sändaren skall ge mottagren signal att pellets saknas.
Det konstiga är att summertonen ljuder i detta fall...
Ett annat fenomen är om det kommer in rök bakåt så att internförrådet blir rökfyllt så blir det samma fel.
Tips att kolla sändaren(vit):
Starta brännaren med vita givaren urskruvad.
Kolla med mobil eller digtalkamera så ser man om den lyser eller ej.
På A3 lyser den konstant och på de nyaste BioLine20 blinkar den till var 4´e sekund.
Skulle tro att sändaren är trasig, då får styrningen ingen signal att det är tomt. Den väntar på att sändaren skall ge mottagren signal att pellets saknas.
Det konstiga är att summertonen ljuder i detta fall...
Ett annat fenomen är om det kommer in rök bakåt så att internförrådet blir rökfyllt så blir det samma fel.
Tips att kolla sändaren(vit):
Starta brännaren med vita givaren urskruvad.
Kolla med mobil eller digtalkamera så ser man om den lyser eller ej.
På A3 lyser den konstant och på de nyaste BioLine20 blinkar den till var 4´e sekund.
EcoNom Pelletspanna från EcoTec