Janfire golvstativ för externskruv?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Psycho Dave
Lärjunge!

Janfire golvstativ för externskruv?

Inlägg av Psycho Dave »

Jag tänkte montera det sista på min panninstallation idag (har ju bara tagit tre och en halv månader så någon gång måste man ju bli klar) men när jag skulle fästa upp externskruven så fick jag problem. Jag hade tänkt montera en krok i en av järnbalkarna i taket men det fungerade inte för då hamnade skruven för långt ifrån brännarn, och jag har inte tänkt flytta pannan ;) Betongtaket mellan järnbalkarna är enligt mitt tycke ganska poröst så jag vet inte om jag vill fästa en tung skruv i det.

Så jag tittade lite på Janfires golvstativ för externskruv, den skulle kanske fungera men av den enda bild jag har sett så är det svårt att avgöra. Är det någon som vet höjden/storleken på stativet?

Bild
IVT Geo 616C, 240m energibrunn.
Järnvägsstation på 2 våningar plus källare, 200 kvm boarea + 120 kvm biarea byggt ca 1910.
Taxen
Pannrumstomte!

Inlägg av Taxen »

Hur mycket skiljer det i avstånd mot hur du vill ha skruven?
Kan du fästa (skruv o.mutter) t.ex.ett vinkeljärn i balken och sen fästa kedjan till skruven i änden av denna.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!

Inlägg av Icecap »

Jag har ju sett stativet IRL hos just Janfire, jag kollade dock inte ut det speciellt. Jag har dock för mig att man dels kan ställa höjden (typ 2 rör, det ena inuti det andra) och att det är runt 150cm som lägst. Kan väl bli runt dryga 2 meter eller så.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Psycho Dave
Lärjunge!

Inlägg av Psycho Dave »

Tack för informationen men det blev att jag monterade ett takjärn mellan två av balkarna i taket och hängde skruven i den.

Bild
IVT Geo 616C, 240m energibrunn.
Järnvägsstation på 2 våningar plus källare, 200 kvm boarea + 120 kvm biarea byggt ca 1910.
bebop
Lärjunge!

Inlägg av bebop »

Janfires stativ är skjutbart, två rör med olika diameter i rejäl godstjocklek.
Från ca 170 cm - 230 ungefär, kanske mer.

Även takmonterings stativet som bultas i taket är skjutbart.
Luftvärmepump, CTC Ecoflex
Skriv svar