Får du 13,63 kW med 7sek gångtid och 25 sek paus så får du
13,63 x 9 /7 = 17,52 kW med 9 sek gångtid och 25 sek paus.
Detta är en mycket hög effekt för din panna så kontrollera att fallröret inte blir onödigt varmt. Förstår inte alls varför du ändrar både på gångtid och paustid, då blir det ju mycket svårare att hålla reda på allt.
Ändra inställningar i Nymobrännare pga kyla???
Ja du Torsten, inte vet jag heller varför jag trycker på båda knapparna, är inte så lätt när man inte vet hur man ska göra, tycker ju själv att paustiden och gångtiden gör samma skillnad, men nu finns dom där
Har kollat fallröret och det blir då inte "för" varmt i alla fall,
Har du nån idé vart jag ska börja, om jag normalt kör gång 5/Paus 21??
För detta räckte då inte till när det blev så här kallt....
ska man köra så låg kw som möjligt = pannan går längre eller så hög effekt som möjligt = pannan går kortare , alltså även i vanliga fall, när temeraturen är "normal"

Har kollat fallröret och det blir då inte "för" varmt i alla fall,
Har du nån idé vart jag ska börja, om jag normalt kör gång 5/Paus 21??
För detta räckte då inte till när det blev så här kallt....
ska man köra så låg kw som möjligt = pannan går längre eller så hög effekt som möjligt = pannan går kortare , alltså även i vanliga fall, när temeraturen är "normal"
Värmebaronen Star + Nymo Calero 200
Innegivare Cbj
Innegivare Cbj
Nu efter lite råd så har jag ställt in gångtid 6 s och paustid 20 s, detta är vad
brännaren har som standard inställning, har justerat in detta under eftermiddagen, och än så länge verkar det vara bra.
sotade panna igår ( igen ) och fick ner rökgaserna ca 40 grader
ska hålla koll på dessa inställningar nu får se hur det blir, verkar ju förhoppningsvis som om vädret blir något bättre framöver
brännaren har som standard inställning, har justerat in detta under eftermiddagen, och än så länge verkar det vara bra.
sotade panna igår ( igen ) och fick ner rökgaserna ca 40 grader

ska hålla koll på dessa inställningar nu får se hur det blir, verkar ju förhoppningsvis som om vädret blir något bättre framöver
Värmebaronen Star + Nymo Calero 200
Innegivare Cbj
Innegivare Cbj