Lutning på skruv!

Skriv svar
Jössehäring
Fröträd

Lutning på skruv!

Inlägg av Jössehäring »

Hoppas på lite råd från er.

Vad har ni att rekommendera för lutning på skruven till brännaren, med eller utan kärna (ej flexskruv). Jag vill ha ganska brant lutning på skruven. Jag har fått lite olika bud från olika leverantörer och blir ej klok på detta då jag försöker att konstruera ett förråd som dels ska passa pannrummet och dels ska det passa plånboken! Då vill man ju helst att allt ska fungera.

Tacksam för svar
Har haft en Ecotec A4 i en Euronom A25F, Bytt till FJÄRRVÄRME = Såååå bekvämt, saknar surret från brännaren dock, men gott att slippa sotaren. Fast det är ju klart, jag eldar ju fortfarande pellets på jobbet... och flis och olja och gas.
Patrik
Energiprofet!
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Max 45° för att slippa problem.
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden :)
snillet
Pannrumstomte!

Flexskruv

Inlägg av snillet »

En flexskruv är lite känslig vid inmatningen, ca 30 grader är max.

Men efter inmatningen gan den gå lite hursom....rakt upp om det är så.
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Jössehäring
Fröträd

Inlägg av Jössehäring »

Tack för snabba svar!

Patrik, 45 Grader säger du! är det med eller utan kärna, eller har det kanske ingen betydelse?
Har haft en Ecotec A4 i en Euronom A25F, Bytt till FJÄRRVÄRME = Såååå bekvämt, saknar surret från brännaren dock, men gott att slippa sotaren. Fast det är ju klart, jag eldar ju fortfarande pellets på jobbet... och flis och olja och gas.
Patrik
Energiprofet!
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Jössehäring skrev:Tack för snabba svar!

Patrik, 45 Grader säger du! är det med eller utan kärna, eller har det kanske ingen betydelse?
Jag har en utan kärna. tror dock jag har något brantare lutning för tillfället. gör hålet röret på pelletsförrådet lite större en vad röret är så kan du ju justera lite.
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden :)
Skriv svar