Min kmp har funkat klockers hela vintern tills nu. Nu går fläkten för fullt hela tiden oavsett var den är i cykeln.
Det lustiga är att den går för fullt även när jag slår av strömbrytaren/kretskortet på brännarnen.
vad tror ni det kan vara för fel?
Jag funderar på om det kan blivit något fel på trafon, överslag eller nåt?
Sen undrar jag vad triacstyrning har för funktion? finns det ens på min -06?
Mvh Niklas
Fläkten går för fullt
Fläkten går för fullt
Nibe city, kmp px21 -06, ötab pellets, KV Z150
Sjuntautomatik med Utegivare.
Kamin (keddy) i vardagsrum/kök. Luftvärmepump IVT i hall
boyta 177kvm, biyta 100kvm
Förhoppningsvis har du inte det här dyra problemet.
http://www.pellets.info/viewtopic.php?t ... ht=fl%E4kt
http://www.pellets.info/viewtopic.php?t ... ht=fl%E4kt
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
nu fungerar den
Idag hade jag kretskortet inlämnat till en kille som kan mäta/kolla kretskortet. Han kunde mäta upp ett fel i en mux krets. Nu är en mux krets beställd ca 50-100kr.
Men det lustiga är när jag kommer hem idag och skruvar på kretskortet igen så funkar den kanon, mycket lustigt. Det är bara avvakta och se.
Min teori är att kortet har varit så länge utan ström, så det har resetat/nollat sig själv.
jobbigt när det bara funkar utan man hittat nåt fel
Men det lustiga är när jag kommer hem idag och skruvar på kretskortet igen så funkar den kanon, mycket lustigt. Det är bara avvakta och se.
Min teori är att kortet har varit så länge utan ström, så det har resetat/nollat sig själv.
jobbigt när det bara funkar utan man hittat nåt fel
Nibe city, kmp px21 -06, ötab pellets, KV Z150