Vad jag kunde konstatera så skilljer de en hel del på priserna var i landet man köper från..
Iaf så va list priset här i norrland för janfire NH (panna o brännare) 53000:- men dom kunde släppa den för 50000:- inkl automatiskspaksotning o 2,5 meters skruv... Såg väldigt fin ut både pannan o brännaren men jag fick inget svar på om det va modulerande drift som thermia.. Fick bara till svar att de fanns 3 effekt lägen..

Men jag blev onekligen sugen på denna anläggning så det blir kul att höra när folk fått den installerad..
Botten på brännarkoppen åker in i brännaren då skrapas slaggen bort o när botten åker fram så skjuter den askan/slaggen in i pannan väldigt simpelt.. Om denna funkar som dom säger så ska de inte va några problem att köra drygt 4 ton mellan kontrollerna o asktömning.. Den går att få med automatisk askutmatning oxå ca 5000:- till då.. Tror att de kan bli svårt för automatiska pannorna att konkurera med denna om den funkar somdet är tänkt o kostar hälften så mycket..

Bara brännaren 28000:- men dom skulle nog sälja den för 24000:-
Thermia biomatic 20+ kostade hos Frajon 43000:- exkl skruv.. Som jag har de med 5 metersskruv o stora motorn skulle den gå på 50000:-
Bioenerginorr säljer biomatic 20+ för 38500:-

Bionet pannan låg på 28800:- nu under nolia..