Calmar v 33 med pelletsuttag på sidan?

Skriv svar
senmathal
Entusiast!

Calmar v 33 med pelletsuttag på sidan?

Inlägg av senmathal »

Är det någon som har erfarenhet av calmar v33? Vad tror ni om den med pelletslucka på sidan? Vill ha en panna som är optimerad för ved men ändå är relativt enkel att ställa om till ved.

http://www.trebema.se/v33_med_sidourtag.html

/Mats
Camar V 33 med pelletsuttag på sidan. tre 500 l acktankar varav en med förrådsberedare. Ackvavarm tappvattenautomat plus el vvb. Viking Bio, E-kontroll brännarstyrning TK1B. Eldar mestadels ved. Drömmer om vacuumrör på taket.

/Mats
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Joa här på forumet har en Bequem brännare uppgraderad tilll 25 kW i V33, Vad jag hört så är han nöjd men du kan ju försöka få kontakt med han..
Man behöver ca 25 kW på brännaren för att inte rökgastempen ska bli för låg så man måste plocka ut turbolatorer.
Har sett på andra forum att det tar 3-5 min att shifta mellan ved/pellets, Hinner shifta under reklamavbrott såg jag en som skrev..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
senmathal
Entusiast!

Inlägg av senmathal »

Tack för svaret!

Jag har en Viking bio brännare som väl egentligen är lite för liten men pannan ska ju i huvudsak eldas med ved. Nu vet jag inte om rökgastemperaturen är lika viktig om man har ett insatsrör i skorstenen vilket vi har. Men det kanske någon kan svara på.

/Mats
Camar V 33 med pelletsuttag på sidan. tre 500 l acktankar varav en med förrådsberedare. Ackvavarm tappvattenautomat plus el vvb. Viking Bio, E-kontroll brännarstyrning TK1B. Eldar mestadels ved. Drömmer om vacuumrör på taket.

/Mats
Skriv svar