Katastrof

Göran.W
Prima virke
Inlägg: 41
Blev medlem: fre 26 okt, 2007 00:05

Inlägg av Göran.W »

kräv leverantören direkt på ersättning vill dom inte betala så kan man alltid hota med att anmäla dom till polisen för smitning från trafik olycka.
Det är direkt brottligt att lämna en olycksplats som detta är utan att kontakta polisen eller den skade lidande.
Sen är det katastrof att dom kör ner både grind och stolpe med.
Är man osäker på om man kommer in går man ur bilen och bedömmer läget eller så försöker man inte alls.
Låter som det är en lätt lasbil dom kommit med som körs av en med vanligt B körkort och då kan mycket gå fel och specielt vid backning.
Har en på jobb som kör hela dagarna med en lätt lastbil och har gjort det i 10 år och han kan än inte backa utan är det trångt så ställer han sig utanför någon stanns eller kör långa omvägar.
Är jag med får jag ta över och backa som har anningen högre behörighet än han.
"Ge mig vilken miljögodkänd panna som helst och jag kan elda den så förbannat dåligt så den inte ens skulle bli i närheten av miljögodkänd, det är en konst att elda ved pannor rätt"
Användarens profilbild
Dave
Pannrumsnisse!
Inlägg: 780
Blev medlem: ons 12 apr, 2006 14:57
Ort: Ale

Inlägg av Dave »

Som vanligt så blir den "lilla"människan rättslös mot stora rika företag, USA är ett ex. där företagen köper sig fria, en budgeterad kalkyl som de har för sådana situationer.


MVH// Dave
CTC EcoAir 406 + CTC EcoZenith i250/L install.17-10-10
10 m. skorsten
Hus byggt-31 130kvm boyta+120 biyta
2 vuxna+ 1 tonåring
Göran.W
Prima virke
Inlägg: 41
Blev medlem: fre 26 okt, 2007 00:05

Inlägg av Göran.W »

Rättslös är du inte dom har smittigt från olycksplats och det ser polien väldigt hårt på även om det bara är en grind och stolpe för nästa gång kan det vara en människa.
Rättsläget är sol klart.
Chaffisen är ersättnings skyldig personligen eller genom försäkrings bolaget.
Kräv leverantören på en vad du tycker är en skälig ersättning.
Klyddar dom så bara informera dom att det är brottsligt att lämna en olycksplats utan att kontakta skade lidande eller polisen och helt enkelt hota med en polis anmälan.
Ett tips kan vara att kräva dom på x antal pallar pellets som kompensation för det blir billigare för dom och du får "full" ersättning.
Du kan ju även kontakta ditt försäkrings bolag så kanse dom ersätter och sen kräver leverantören.
Djä... chafför är man det minst osäker så försöker man inte ens backa in.

Min soptunna blev mördad i vintras av en bil som smet men jag fick reda på vem det var och jag ringde och informerade han kort om att han fick en faktura på beloppet det kostade att åtgärda den och betalade han inte blev det ett polis ärende av det.
Fakturan blev betald omg
"Ge mig vilken miljögodkänd panna som helst och jag kan elda den så förbannat dåligt så den inte ens skulle bli i närheten av miljögodkänd, det är en konst att elda ved pannor rätt"
kiixx
Gallringsobjekt
Inlägg: 22
Blev medlem: sön 06 jan, 2008 12:19
Ort: Klippan (skåne)

Tänk dig för

Inlägg av kiixx »

Göran.W skrev:kräv leverantören direkt på ersättning vill dom inte betala så kan man alltid hota med att anmäla dom till polisen för smitning från trafik olycka.
Det är direkt brottligt att lämna en olycksplats som detta är utan att kontakta polisen eller den skade lidande.
Sen är det katastrof att dom kör ner både grind och stolpe med.
Är man osäker på om man kommer in går man ur bilen och bedömmer läget eller så försöker man inte alls.
Låter som det är en lätt lasbil dom kommit med som körs av en med vanligt B körkort och då kan mycket gå fel och specielt vid backning.
Har en på jobb som kör hela dagarna med en lätt lastbil och har gjort det i 10 år och han kan än inte backa utan är det trångt så ställer han sig utanför någon stanns eller kör långa omvägar.
Är jag med får jag ta över och backa som har anningen högre behörighet än han.
Göran, jag tycker du skall tänka dig för innan du häver ur dig kränkande saker, så som att du kör bättre än alla som enligt dig ju BARA har B körkort.

Alla kan göra misstag, vlken körkortsbehörighet dom än innehar.

Dock hoppas jag att trådskaparen får rimlig ersättning för den skada som orsakats.
Söndraby
VB Duomax 1992 med elpatron.
Biona 2000, MAFA micro förråd.
Göran.W
Prima virke
Inlägg: 41
Blev medlem: fre 26 okt, 2007 00:05

Inlägg av Göran.W »

Har man svårt för att backa är det väl väldigt förnuftigt av han att ber mig göra det eller kör en omväg eller parkerar på något annat lämpligt ställe.
Så jag vill väl inte påstå inläget är kränkande eller iaf inte tänk att det ska tolkas som kränkande.
O nä jag kör inte bäst i hela världen även jag begår misstag i trafiken och det gör dom flest både stora och små.
I vilket fall som helst var det inte min mening att någon skulle känna sig kränkt och uppfattas det så så ber jag så klart om ursäkt.
"Ge mig vilken miljögodkänd panna som helst och jag kan elda den så förbannat dåligt så den inte ens skulle bli i närheten av miljögodkänd, det är en konst att elda ved pannor rätt"
Användarens profilbild
Dave
Pannrumsnisse!
Inlägg: 780
Blev medlem: ons 12 apr, 2006 14:57
Ort: Ale

Inlägg av Dave »

Har glömt att rappotera hur det gick...fick 5 pallar gratis,hemlev och en ursäkt. Sedan gick jag till en kompis som håller på med sten,främst marmor, köpte ett special-lim som är till sten.....kostade 85:- för en patron till vanlig fogspruta. Sitter som berget :lol:

Tyvärr så kunde inte min granne vara med, fick lyfta stolpen själv, vikten runt 100-120kg var inte det jobbiga, formen var inte "greppvänlig", fick till slut ett gott omfamningstag och lyte den på plats! De gamla styrkelyftar-takterna sitter i fortfarande 8)

Ha en go sommar!
MVH// Dave
CTC EcoAir 406 + CTC EcoZenith i250/L install.17-10-10
10 m. skorsten
Hus byggt-31 130kvm boyta+120 biyta
2 vuxna+ 1 tonåring
Göran.W
Prima virke
Inlägg: 41
Blev medlem: fre 26 okt, 2007 00:05

Inlägg av Göran.W »

Trevligt det löste sig så bra
"Ge mig vilken miljögodkänd panna som helst och jag kan elda den så förbannat dåligt så den inte ens skulle bli i närheten av miljögodkänd, det är en konst att elda ved pannor rätt"
Användarens profilbild
Dave
Pannrumsnisse!
Inlägg: 780
Blev medlem: ons 12 apr, 2006 14:57
Ort: Ale

Inlägg av Dave »

Ja, det löste sig bra, nu återstår frågan om detta håller...? Har nämligen Fått en massa"expert" råd. En del säger att det skulle borrats hål i vardera limytorna, sedan limma i armeringsjärn får att uppnå styrka även sidledes. Kan defenitivt hålla med, men det är ganska svårt att få hålen att stämma, har inte precitions verktyg som behövs för detta.
En del säger att det inte håller alls att limma.
Tyckte att det var värt att testa detta, minsta möjliga arbete och håller det så har det varit en ekonomisk fullträff.

Jag gjorde detta som experiment, min kompis (stenhuggarn) säger att själva limmningen håller, sedan är det ändå så att kör någon"klantskalle" på den igen så går den av igen.
Har tryckt och ruckat på den och den är bergfast, vågar inte sparka på den dock, får gå en runda på boxsäcken istället :wink:


MVH// Dave
CTC EcoAir 406 + CTC EcoZenith i250/L install.17-10-10
10 m. skorsten
Hus byggt-31 130kvm boyta+120 biyta
2 vuxna+ 1 tonåring
Håkan S
Lärjunge!
Inlägg: 322
Blev medlem: tis 21 feb, 2006 12:12
Ort: Kungälv

Inlägg av Håkan S »

Du vet åtminstone vem den skyldige är. På mitt sommarställe har vi gamla fina grindstolpar av huggen kalksten. En dag när vi kom ut stod en stolpen på sned med flisor ur kanten och färgspår på stenen! Enda trösten är att bilen tagit stryck också, förutom färgspåren lämnade den kvar en trasig främre blinkerslampa...Mvh HSE.
CTC 171 B med Torsby Mini .
Skriv svar