Den hade inte modulerande drift som bequem utan de fans 3 lägen som du kan välja mellan.. Dessa lägen går iof ställa så de ger 8-12-15 kW el 10-15-20 osv med andra ord exakt som janfire flex... Det enda som skilljer är att botten i brännarkoppen åker in i brännaren o skrapar bort slaggen som får göras manuellt på Janfire flex..
Blev lite fundersam om vv kapasiteten på pannan då jag undrade varför de bara gick att ställa tempen mellan start/stopp max 15 grader.. De va för att de skulle finnas vv till en dusch..

Enligt säljarna så fanns de ingen av pellets pannorna vare sej med slinga el plattvvx som klarade vvproduktionen för en dusch under 65 grader för att alla pannor har för liten vattenvolym.. Fick då inget svar hur de skulle gå om man hade ett bubbelbad på 2-300 liter... Så det verkar som att denna panna har lite klen vvproduktion som combifire... Skulle nog varit plattvvx på den el längre slinga typ 15 meter..

Då jag sa att om tempen gick ställa mer än 15 grader start/stopp skulle brännaren funka kanon bra mot ack/soltank blev jag i de närmaste idiot förklarad.. Ingen har acktank till pellets o solfångare va åt h-vete för dyra för att tjäna igen mot pellets blev svaret.. Men efter lite diskutioner lät de lite annars.. Jag påpekade att det finns ju ved eldare som har acktank o vill köra både ved o pellets å då vore det bra om man kunde köra med iaf 35-40 graders start/stopp temp.. Så det kanske kommer längre fram..

Men i övrigt ser det onekligen bekvämt ut med rengöringen av koppen o automatiska spaksotningen.. speciellt med tanke på priset ca 50000:-..