Ring för pris!

Skriv svar
Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!

Ring för pris!

Inlägg av bergatorparen »

Din VVS Butik i Sverige håller på med denna "sport". När man vill kolla pris på ett eller annat hos dem, så möts man med Ring!

Bild

Är det jag som är svår, eller är det flera än jag som upplever detta som rent ut sagt: Oschysst?
Jag går då till andra som kan berätta för mig, på nätsidan, exakt vad sakerna kostar så att jag kan ta ett informerat val om köp eller inte köp, och jag slipper köa i telefonen för dyra pengar för sedan att få ett pris jag kanske inte tycker är något vidare.
Borde inte nätbutikerna upplysa om vad de tar för priser när det finns en köp funktion i förbindelse med erbjudandet?
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
rod02
Pannrumshärskare!

Inlägg av rod02 »

Inget pris=ingen affär. Webshopar borde kunna uppdatera priser även om det skulle vara varor som varierar kraftigt. I papperskataloger kan det dock vara befogat med "dagspris".
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Lustigt att detta kom upp nu, Har märkt de förut men igår kväll va jag in på Din VVS Butik o blev irriterad på just detta.. Lite fegt är det allt för många beställer då man ändå ringt utan att kolla vidare vilket troligen är anledningen till att dom gör så här... :?
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
ronald
Pannrumstomte!

Inlägg av ronald »

Har köpt lite vvs där 2 ggr där på detta sätt :shock: ...Vi surrade i en timme tror jag om både det ena och andra ,ja även mitt fel.. :wink: Mycket trevlig i alla fall är dom .... :hockey: ...(Obs! inte min brorsa eller nåt.. :)
MEN håller med hatar detta sätt att ej sätta ut pris jag med..!! :jocolor:
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
Danne031
Lärjunge!

Inlägg av Danne031 »

Är det en vara som finns i fler än 1 webbutik så går ett köp fetbort om dom inte har pris på nätet.
CTC 265B -75, PellX P21 -09, 750l ack-tank, solpaneler
Hus från -54, ca 120+80+40kvm uppvärmd yta
Elektrikare, nybliven husägare och vansinningt okunnig om vattenburet i allmänt.
Mitt lilla projekt
foxmulder90
Lärjunge!

Inlägg av foxmulder90 »

Jag tror felet ligger i lathet från deras sida :D Dom använder osCommerce som plattform för e-handel, så det är standard att skriva ut "Ring!" om inget pris anges, därför det saknas så mycket info om produkterna också..

Så sammanfattat, dom borde inte lägga upp fler produkter än vad dom klarar av att fylla i infomration och pris om :)

edit: ovanstånde gäller inte dinvvsbutik, utan en annan välkänd "vvs-butik" på nätet, läste fel i rubriken först :)
senmathal
Entusiast!

Inlägg av senmathal »

Tvärtemot Rinkaby då som nu tom fått med priset direkt i katalogen. Nu slipper man den separata prislistan. Tycker ibland det är en fördel med en katalog i handen. Ibland kan det vara svårt att söka en pryl i E-butiken. Saker och ting kallas ju aldrig för det jag tycker att dom ska kallas.

För mig är de Rinkaby och nu även Billigt vvs som gäller. Tycker dessa känns som både snabba och seriösa butiker. Dessutom har i alla fall Rinkaby grejerna hemma.

/Mats
Camar V 33 med pelletsuttag på sidan. tre 500 l acktankar varav en med förrådsberedare. Ackvavarm tappvattenautomat plus el vvb. Viking Bio, E-kontroll brännarstyrning TK1B. Eldar mestadels ved. Drömmer om vacuumrör på taket.

/Mats
Skriv svar