36% fläkt som är i fabriksinställning är alltid för mycket, 33% till 15 kW har det då varit på alla Bequem/biomatic jag justerat iaf vilket även verkade stämma bra för killen (Vatsug?) med Ecoflexen som fått sin panna kontrollerad med instrument nyligen..
Enligt bilderna har jag aldrig sett så igen murande slitsar
När man rengör brännaren så sug igen askan först med grovis/dammsugare, Använder man t.ex sked o skrapar man upp askan så trycks det snarare in aska o skit i slitsarna.. Även efter dryga 80 tons förbrukning är dessa slitsar öppna om man suger igen askan o det är helt rent inne i primärringen..
Nu syntes det inte på bilderna riktigt hur koppen ser ut, Det är bara 3 slitsar på 15 kW koppen i framkant medans 20 kW koppen är det slitsar varvet runt.. Det är bara koppen som skiljer mellan 15/20 kW brännare..
Jag har 15 kW kopp men det skiljer inget i fläktvärden på vare sej dom som kör med 20/25 kW kopp..
Det är nog inte nått vidare att köra med bitar borta i koppen, Luften tarr lättaste vägen så det blir troligen dålig spridning av luften i koppen är jag rädd
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd