Jag tycker du/ni kan köra mer tankdiff än 20°.. Va de inte Joackim A som körde 40° ifjol med stopp 90° (50-90°) o alltid hade vv till dusch mm..Asterix skrev:Tack!André skrev:Kör tankdiff oxå..Asterix skrev:Jag har 0518 och det verkar inte gå att ställa glödhållning lägre än 20, eller skall man trycka på nåt annat än minus för att komma till Off?
Peter
Jag ställde tankdiffen på 20grader och stödvärme på 30, det tycks funka så långt.... Jag nollställde tidsräkneverken, så jag kan se om den "smyg-går" på el.
Kanske skall öka till högre värden som någon föreslog?
Peter
Hur är det igentligen med elpatronen då man kör tankdiff o pellets/el??
Har hört att de inte ska gå för att elen går in o nu då de inte är kallt behöver man ju inte ha el som backup så stäng den..
På sommaren drar jag ur sladden när man åker bort ifall åskan skulle va framme o ingen elpatron på.. Det är ju liten mening att underhållsvärma vattnet då man är borta..

Du/ni kan även gå in i "sekvens menyn" (65) o ändra start programet för snabbare uppstart.. Ändra startfas 7 från 10 min till 7 min så går uppstarten snabbare (3 min) då väntan på underhållsglöd minskas..