Nu har jag beställt polsk pellets...

Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!
Inlägg: 5893
Blev medlem: tor 26 jan, 2006 23:20
Ort: Värmland

Inlägg av Icecap »

Rörande hål i säckar: det finns på alla! Anledningen är att om de INTE finns kommer säckarna längst ner i en pall att sprängas och under staplingen kommer de att vara instabila.

Lukt: jag fick en pall Laxå som luktade lite mögelaktig, samtidig såg jag här i forumet an annan som hade en liknande lukt och hade ringt till tillverkaren, där hade svaret varit att det hade blivit använd "lagrat spån".

Detta betyder för mig att de har tagit den mögliga högen som de hittade något ställe och gjorde pellets av den. Då pellets är så pass torr lär den inte mögla mer men lukten finns likaväl med en stund.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
EcoVincent
Späd planta
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 10 jan, 2007 11:28
Ort: Halmstad

Inlägg av EcoVincent »

thomasx skrev:Å ja som trodde att all pellets i säck packades i täta plastpåsar, men de kanske inte e täta då?

Alla säckar har en perforering för annars skulle dom inte kunna hanteras vid leverans, sen kan man ju diskutera pelletskvalite´kontra priser. Visst kan man få skitpellets vid någon enstaka lev. även om det är svensk pellets. Ex så fick jag ett par dåliga säckar vid förra lev. av tot 208 st.....shit happens. Polackerna är inte sämre än oss svenskar men vi vill nog gärna tro att vi ligger så långt före dom att kvalite´n ska vara där efter med. Själv kör jag fortfarande med fd. SÅBI och det funkar.
Skriv svar