Alla har sin mening och få har svaret...
Jag vill ju (partisk) påstå att en Janfire NH är mer säker, helt enkelt för att om det finns tveksamhet vid strömpåslag (efter strömavbrott kanske?) kommer den att rensa brännkoppen eller försiktigt "puffa gång" i den eld som finns om det behövs, detta gör den vid att flamvakten är en temperaturmätning i koppen och en mätning avgör resten.
Och med det jag har läst om slitna och "tuggade" slussvingar ger jag inte mycket för slussen på vissa brännare.
Men jag är partisk och allt som inte underhålls kan bli farligt, det kvittar totalt om det är en Skoda eller Porsche som har kassa bromsar när det smäller, dåligt underhåll är det likaväl.
Dax för ny brännare...
-
- Fröträd
- Kontakt:
Det kommer en Brännar försäljare imorgon och tittar på min gamla brunna brännare,plus att han skall skriva en maskinskade rapport som jag skall skicka till försäkringsbolaget.
Jag vet att han säljer Eco-Tech och värmebaronens brännare,tänker fråga vad han har för pris på Baxi Eurofire med montage.
Med tanke på att den kostar 13100kr hos Rinkaby så skall det bli kul och se vad han har för pris.
Jag vet att han säljer Eco-Tech och värmebaronens brännare,tänker fråga vad han har för pris på Baxi Eurofire med montage.
Med tanke på att den kostar 13100kr hos Rinkaby så skall det bli kul och se vad han har för pris.
EcoTec Bioline 20 + Albin11b special panna från 1979 + ackumulatortank 1200 liter.
Hemmabyggt pelletsförråd på ca:0,7m3
2plans hus med vind och källare,boyta 130 Kvm2 + källare 65Kvm2.
Byggår 1901.
Byggår 1901.
-
- Fröträd
- Kontakt:
Med min vanliga (o)tur så kom inte försäljar snubben idag som utlovat,men han kanske inte är intresserad av att sälja brännare och motorshunt plus installation.
:(

EcoTec Bioline 20 + Albin11b special panna från 1979 + ackumulatortank 1200 liter.
Byggår 1901.
Byggår 1901.