Tas värme o vv från acktanken idag??jozac skrev: Det låter också som att jag skall använda min ackumulatortank. Jag trodde det var bökigare att få sånt att fungera bra?
Den är innesluten i en trälåda. Lådans totalmått är 1,5x1,5x2m, det är dock en hel del gullfiber inkluderat i de måtten.
Om så är fallet är det bara 2 rör från pannan som ska anslutas med termiskventil i mellan, Ska du köra med acktank så är det en fördel ju mindre vatten pannan innehåller gärna inte mer än 50 liter (Bionet rymmer 50 L)
En 750 liters tank brukar vara ca 75 cm i diameter o en 1000 L ca 90 cm, Så det kan vara en tank på tom mer än 1000 L då 1300 L tanken är ca 100 cm för det är inte så vanligt att tankar isolerades så extremt mycket förr..
1800 L tanken är 120 cm i diameter så du kan gärna försöka lista ut mer vilka mått tanken har, Ev kan man få en aning om storleken på tanken om du ser hur stort exp,kärl du har..
Bioneten är istort samma panna men mindre än Biomatic o nu med extern förrådsskruv är det en riktigt bra panna som du kan justera själv med hjälp av hushållsvåg så kan jag ge dej värdena på fläkten..

http://195.198.92.151/ariterm/BNT+12_SE_091201.pdf