Just nu är det en CTC 265K från -78. Den kör just nu på olja och även lite vedeldning. Har nyligen köpt huset så har inte tillgång till det ännu, är mest ute och undersöker tänkbara alternativ. Pannrummet är relativt stort så den delen bör inte vara något problem.lange02 skrev:Vad har du för panna och brännare nu __Tobbe__ ?
Har du plats för ett pannpalats i källaren.
Finns inte en riktig bild på vare sig pannan eller brännaren. Hur ska du veta om det är bra eller dåligt?
Jag skulle aldrig fundera på grisen i säcken.
Focus pelletspaket är med den gamla pannan PE20. Den passar inte för pellets då den har horisontella rökgångar.__Tobbe__ skrev:
Var nyligen i kontakt med en lokal VVS-butik och fick ett pris på 76000kr för fokus pelletspaket
Ja, jag misstänker att det är lite så. Samma firma gav mig nyss pris på Pellmax CU med Viking Bio brännare för 79900kr inkl. installation, dock inte med bortplock av gamla pannan och oljetank. Så känslan överlag är att sätta en bra brännare på ordinarie panna och se hur det fungerar innan man slänger 40k på ny panna.msh16 skrev: Focus pelletspaket är med den gamla pannan PE20. Den passar inte för pellets då den har horisontella rökgångar.
Enda focuspannan som kanske är aktuell för pellets är den nya Focus PE Miljö.
http://www.metrotherm.se/pdf/focus_pemiljo.pdf
Kan nödeldas med ved om strömmen går.
Tycker priset du fick på focuspaketet var dyrt.
Vänder man sig till en lokal vvsbutik får man rekommendation på den panna som de har största provisionen på och inte på vad man behöver.
Jag har en likadan ctc265 som du och det fungerar skapligt att elda.
Önskar bara att det satt en brännare med automatisk uraskning i pannan.