Dragbegränsare

xdigger
Pannrumsnisse!

Re: Dragbegränsare

Inlägg av xdigger »

Jag kan inte få min att öppna lägre, skulle vilja ställa in 10pa men den vägrar öppna!
Stenhus från -58, Thermia Biomatic -03, Ecotec Bioline 20 -05, Thermomatic EC Home, EVR-C. Egensotare.
Vednisse
Pannrumsnisse!

Inlägg av Vednisse »

@xdigger: Har du provat föra luckan i sidled? Prova både max åt höger/vänster och i mitten.
Var och justerade brännaren hos en med SID012 och den reglerade helt olika beroende på vilket läge luckan hamnade i "gångjärnet". Kollade så den satt vågrätt och det gjorde den, om den raka plåtkanten inte var sned.

/Vednisse
TMV ALPHA, Bionordic B16GL (special limited edition), Styrning M3 SMART, Modulerande effekt (PID), Tryckluftsrensning, Hemmabyggd doserskruv, PLC-styrd externmatning, Värmer tegelhus -64 på ca:168kvm, 7,5m insatsrör 100mm, KW150 dragbegränsare.
d_anders
Energiprofet!

Inlägg av d_anders »

Missförstår jag något nu? Dragbegränsaren ska väl öppna oftare/mer/enklare om den är inställd på 10Pa än 15Pa?
TMV Pannan Alfa, Viking Bio, insatsrör
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

Nej då, du har förstått det hela rätt. Ju lägre inställningstryck desto oftare/tidigare öppnar dragbegränsaren.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Skriv svar