Skruvdragare/borrmaskin

Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

thomasx skrev: Gött! Nu behöver du nog aldrig mer fundera över skruvdragare ;)
Näe, men över batterierna. Har en jag också och efter sådär 4-5 år, tror jag det var, så la batterierna av. Berodde nog lite på mig också eftersom jag var dålig på att underhållsladda dem. Blir lätt så när man inte kontinuerligt använder maskinen. Ibland går det kanske 2-4 månader mellan gångerna och då har batterierna laddat ur vilket inte skall vara bara för NiMH batterier (vet jag nu). Och nya "original" batterier till den maskinen är inte gratis, nästan som att köpa en ny maskin om man vill ha två batteripackar..........
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
thomasx
Energiprofet!

Inlägg av thomasx »

Roli skrev: Näe, men över batterierna. Har en jag också och efter sådär 4-5 år, tror jag det var, så la batterierna av. Berodde nog lite på mig också eftersom jag var dålig på att underhållsladda dem.

Och nya "original" batterier till den maskinen är inte gratis, nästan som att köpa en ny maskin om man vill ha två batteripackar..........
Ja, orginal är dyrt.
Bägge mina la av ganska samtidigt efter 5-6 år, jag var imponerad att de höll så länge då jag tyckte att maskinen använts mycket flitigt.
Jag köpte lösa celler av en nisse i radio-styrt branschen, riktiga grymme-celler på 3,3Ah. Om jag minns rätt betalade jag 30:-/cell. Dvs 300:-/borrmaskinsbatteri. Ska bli intressant att se hur länge de håller. Maskinen går i alla fall som en ferrari :)

Hejhej

Thomas
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

Andreas Hansson skrev:Bild
Det blev en Makita. 2399 kr med 2st 2.6 ah batterier .
Bra pris.Var nått kampanj pris.

Stark som en oxe :D
Var köpte du den??? Jag tror ditt pris är lägre än det jag betalde för 5-6 år sedan. Och då var batterierna på 2,2 Ah.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Andreas Hansson
Pannrumshärskare!

Inlägg av Andreas Hansson »

På Bergnils i Falun.
Dom hade några kvar om du är sugen på en :)

Har provkört lite o fy va stark den är.
Här är specen för den
http://katalog.essve.se/webspeed/katalo ... id=wc63273
Baxi Innova 30kw-2000L Ack
Jøtul I 520 FL
Skriv svar