Går åt pellar nu!

matshe
Entusiast!

Inlägg av matshe »

Rena värmeböljan här vid havet då! -8 i morse nere på -2 nu, pannan står mest på paus och underhållseld :D
Mats
30 tals hus, panna Värmebaronen Biomax dubbla eldstäder -07, brännare från Bionordic Viking 9990 -02
Mafa veckoföråd
oXydex
Prima virke

Inlägg av oXydex »

Ni ligger i lä... Ska bli så skönt att få ordning på mitt förhoppningsvis nästa tisdag då en cTc authoriserad tekniker ska komma och kolla på anläggningen men om jag höftar så ligger jag på ca 70kg per dag nu.

När man väl fått ordning på skiten så ska jag ha ungefär hälften har jag räknat ut så då blir det klirr i kassan istället för klirr i pelletsmataren...
PellX P21, cTc 1200 Ekonomi 40kW, 9 turbolatorer, 7.8 meter skorsten, 100+100kvm, Bulk, Tigex 25 motdragslucka, Böta-Kvarnpellets
Joones
Stor entusiast!

Inlägg av Joones »

Under november har vi förbrukat 1088kg mot 656kg förra året. Dvs en ökning med 60%

I natt var det kring -20grader. Men även blåsten som varit i november har nog gjort sitt på förbrukningen.

36kg i snitt/dag i november
Panna: Effetca 222c -14,
Brännare: Viking Bio -06,
Dragbegr: Tigex 25
Skorsten: 9m tegel, med 100mm rostfritt "kondensrör" sista metrarna.
Tvåvåningshus ca 136m2 -1910, ouppvärmd källare.
Användarens profilbild
Brynäs
Energiprofet!

Inlägg av Brynäs »

Icecap skrev: Brynäs: nja... det lär ju bli en vargavinter och jag har precis blivit arbetslös.

Tråkigt att höra Icecap om du är intresserad så finns det lediga jobb i Gnosjö ifall det kniper så går det säkert att fixa här,men det är inte lätt att behöva flytta när man tänker på ungarna o allt som det för med sig.
Hoppas det ordnar sig det var inget illa ment det jag skrev utan ville bara nämna hur lång tid det tog för mig att värma upp huset på nytt :!:
CTC 265B-1967 Bequem 20D nöjd Rookie!!
1 1/2 plan 118m2+68m2 källare
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!

Inlägg av Icecap »

Jag har ganska svårt att flytta (läs: omöjligt) men jag ska faktisk till Växjö i morgon och prata med några om ett akut problem de har och som jag har en lösning på.

Sedan hade de lite annat också fast då inte lika akut...

De verkade intresserat av att hitta en ersättare för deras utvecklare, har är numera 75 bast och krasslig efter vad jag fattar.

Det skulle passa mig skitbra, jag skötte mitt förra jobb 100% hemifrån med e-mail & telefon, var ju 13 mil till jobbet och det är ganska drygt att pendla.

Fast firmafest var lätt fixat: jag tog mig en öl, klart! ;-)

Men för a-kassan får jag inte göra en skit i mitt firma när jag stämplar så jag får väl se hur jag löser allting...
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Användarens profilbild
Brynäs
Energiprofet!

Inlägg av Brynäs »

Det där med A-kassa är en jäkla problem, tycker man ska skilja på egen verksamhet och anställd genom någon annan.
Verkar som att staten vill ha total kontroll av mäniskorna hur mycket du ska få tjäna och hur man ska bo istället för att ge lite mer och hjälpa folk att leva självständigt.
Hoppas det går bra i Växjö och att det löser sig :)
CTC 265B-1967 Bequem 20D nöjd Rookie!!
1 1/2 plan 118m2+68m2 källare
matshe
Entusiast!

Inlägg av matshe »

Tråkigt att höra med arbete, men du måste haft tur som får stämpla.
När jag la ner min firma runt 1990 så fick jag inte stämpla så länge firman fanns reggad! Löste sig ändå med nytt jobb direkt :)
Önskar dig lycka till med nytt jobb.
Hade bra allihopa
Mats
30 tals hus, panna Värmebaronen Biomax dubbla eldstäder -07, brännare från Bionordic Viking 9990 -02
Mafa veckoföråd
Tias1980
Prima virke
Kontakt:

Inlägg av Tias1980 »

Bränner med lätt upp 40kg/dygn nu :S Fan vad det rullar på. Men visst, gammalt hus på typ 300Kvm som drar lite här och där, blir ett vår/sommar projekt att täta så mycket det går av draghålen. Lite ventilation ska det ju vara.
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!

Inlägg av Icecap »

Brynäs: allt skit löser sig, skillnaden är bara om man sitter i det när det sker. ;-)

matshe: Jag har inte fått ett öre än men som tur var har jag sparat ihop lite så det blir nog en rimlig jul ändå.

Men jag kommer att klara mig, de 2 senaste jobb har jag blivit uppsökt och erbjudit utan att ens veta att jag ville ha dom, jag kan tydligen något som behövs...
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!

Inlägg av bergatorparen »

Om man menar allvar med Arbetslinjen, borde alla som gör sitt yttersta för att stå i jobb, antingen som egenföretagare eller anställd, belönas och inte straffas och slås i huvudet med byråkratiska slagdängor. Lycka till IcecapBild
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Skriv svar