Obs att det behöver ju inte vara fel, men det är inte en slutsats utgående dina mätningar, det är nog mera baserat på rykten och andras undersökningar...

Min nya panna har 6 runda stående tuber med turbulatorer i form av spiraler av ca 5mm 'pianotråd' och parad med min nya modulerande brännare så köper jag minst 5% mindre pellet varje år, troligen närmare 10% men det vågar jag inte lova efter bara 3 vintrar, jämfört med min förra moderna effektiva oljepanna med on/off brännare (KMP px20). Så även om det inte går rent logiskt att avgöra om det är pannan eller brännaren som är bättre då jag har ersatt flera variabler samtidigt så kan man nog med fog säga att trots att pannan har tuber och turbulatorer så fungerar den alldeles utmärkt på halva märkeffekten där jag gör av med större delen av årsförbrukningen, och det finns absolut ingenting som tyder på att den skulle sluta fungera vid 1/4 av märkeffekt. Enda sättet att veta säkert är väl att köra några år med med on/off och jämföra, men det har jag helt enkelt ingen lust med.