Ctc
-
- Prima virke
Ctc
Jag antar att easyflex är identisk med ecoflex men utan integrerad brännare, min undran är då om detta är en fullgod pelletspanna i alla avseenden. Tycker mig kunna ana en viss kritik mot ctc och att det är ombyggda oljepannor. Min gamla 81-a som ju är en ren oljepanna har en imponerande hög verkningsgrad och funtion med pellets, enda lilla nackdelen är väl att den är lite svår att sota, dock inte på något sätt jobbig. En 40 liters asklåda måste ju vara rena drömmen. Undrar också om det är ett måste att ha acktank till easyflex, tacksam för synpunkter!
CTC 172 -81 med tvenne A 3or som jag vårdar ömt. Enplan ca 90 kvm med hel källare långt ut i obygden på en sagolikt vacker plats!
-
- Stor entusiast!
Jag har inte specialstuderat EasyFlexen men jag tycker att den ser ut som en "pelletspanna" i alla fall vad gäller askutrymme.
När det gäller ackumulator så tycker jag inte att det är ett måste. Det är ju bara om du vill ha en längre gångtid på brännaren eller om du skulle elda med ved (men det gör du knappast i en Easyflex).
När det gäller ackumulator så tycker jag inte att det är ett måste. Det är ju bara om du vill ha en längre gångtid på brännaren eller om du skulle elda med ved (men det gör du knappast i en Easyflex).
Panna: CTC V20, -04
Brännare: CTC Bio, -09
Förråd: Mafa Midi 730 liter, -09
Hus: 1 1/2 plans Skånelänga, 1860-talet, boyta 150 m2, 300 mm stenväggar utan isolering, 2-glasfönster, 2 vuxna
Brännare: CTC Bio, -09
Förråd: Mafa Midi 730 liter, -09
Hus: 1 1/2 plans Skånelänga, 1860-talet, boyta 150 m2, 300 mm stenväggar utan isolering, 2-glasfönster, 2 vuxna
-
- Prima virke