Har ni utrymme för ett bulkförråd på 6 m3 så är det inget att fundera på
Janfire´n ska klara det lilla extra spånet som blir, Det beror ju på hur förrådet är utformat o hur långt ni har till vägen oxå om det blir mycket spån..
Bygg ett bulkförråd av golvspånskiva från billigaste stället o gör gärna med plan botten (som en låda) o limma alla skarvar o täta hörnen med silicon så får ni ett billigt förråd..
Visst med plan botten måste man in o raka/skotta fram pellet när förrådet börjar bli tomt men jag kan garantera att det är mycket bekvämare än säck då jag provat båda..
Se bara till att inspektionsluckan på förrådet är ovanför skruven så det blir tomt där först så ni kan komma in o börja skotta fram pellets..
Jag gjorde min dörr av golvspånskiva som har måtten 55x125 cm så att man tar sej in hyfsat lätt men från början behöver man inte in utan står bara i öppningen.. Dörren har jag på insidan o ställs bara upp på en list o vanliga fönsterhakar som lås o tätningslist för fönster..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd