Parametrar i Millenium II
Parametrar i Millenium II
Jag har Millenium II här och undrar vad parametrarna står för.
Bytte nyligen element och det har fungerat några veckor, men nu har jordfelsbrytaren börjat lösa ut, ibland efter ett par timmar och ibland efter en halv dag. Vad kan felet vara?
Jag ändrade parametrarna för ett bra tag sedan när jag köpte pellets av sämre kvalitet och nu minns jag inte de exakta inställningarna.
Det finns dessa fyra parametrarna;
MinTG
Stdos
Matng
Fläkt
MinTg vet jag inte men de andra borde vara Startdos, Matning och Fläkthastighet? Korrekt?
Bytte nyligen element och det har fungerat några veckor, men nu har jordfelsbrytaren börjat lösa ut, ibland efter ett par timmar och ibland efter en halv dag. Vad kan felet vara?
Jag ändrade parametrarna för ett bra tag sedan när jag köpte pellets av sämre kvalitet och nu minns jag inte de exakta inställningarna.
Det finns dessa fyra parametrarna;
MinTG
Stdos
Matng
Fläkt
MinTg vet jag inte men de andra borde vara Startdos, Matning och Fläkthastighet? Korrekt?
-
- Lärjunge!
Baxi.se:
http://www.baxi.se/UppladdadeFiler/Manu ... 0_rev7.pdf
MiniTG är nog ingen parameter, det står nog för att brännaren är 20kW, alltså deras minsta brännare, på eurofire med millenium 3 står det "small", men jag kan ha fel.
Vad har du för värden? Nästintill original värden brukar fungera bra men man får justera matning efter lämplig effekt och startdosen till 3 dl.
http://www.baxi.se/UppladdadeFiler/Manu ... 0_rev7.pdf
MiniTG är nog ingen parameter, det står nog för att brännaren är 20kW, alltså deras minsta brännare, på eurofire med millenium 3 står det "small", men jag kan ha fel.
Vad har du för värden? Nästintill original värden brukar fungera bra men man får justera matning efter lämplig effekt och startdosen till 3 dl.
Brännaren vet jag inte märket på men den är en kopia av Roslagsbrännaren. De var utsatta för kopiering av sin brännare för ett antal år sedan och det är en sådan kopia jag har. Jag köpte den i tron om att det var en Roslagsbrännare men denna är gul istället för röd, det är enda skillnaden. Och det är en liten rackare.
Mina värden är iaf;
MinTg 00360
Stdos 00110
Matng 00015
Fläkt 00240
Mina värden är iaf;
MinTg 00360
Stdos 00110
Matng 00015
Fläkt 00240