Parametrar i Millenium II

Skriv svar
Disauer
Frö

Parametrar i Millenium II

Inlägg av Disauer »

Jag har Millenium II här och undrar vad parametrarna står för.
Bytte nyligen element och det har fungerat några veckor, men nu har jordfelsbrytaren börjat lösa ut, ibland efter ett par timmar och ibland efter en halv dag. Vad kan felet vara?

Jag ändrade parametrarna för ett bra tag sedan när jag köpte pellets av sämre kvalitet och nu minns jag inte de exakta inställningarna.
Det finns dessa fyra parametrarna;

MinTG
Stdos
Matng
Fläkt

MinTg vet jag inte men de andra borde vara Startdos, Matning och Fläkthastighet? Korrekt?
Torsten
Pannrumstomte!

Inlägg av Torsten »

Om du skriver upp vad du har för brännare och panna som andra har gjort så finns det någon som har lika och kan tala om.

Om tändelementet har en läcka mot jord ska du kräva att få byta ut det. Kommer inte att hålla länge.
Focus EKO Optima 20 + Bionordic Viking B16GL.
Stora Enso pellets.
Anders82
Ungskog

Inlägg av Anders82 »

Jag antar att trådskaparen har en Baxi eurofire brännare med millenium styrning.
Jag har själv en Baxi brännare men med millenium 3 styrning. De parametrarna stämmer nog inte överens med version 2.
foxmulder90
Lärjunge!

Inlägg av foxmulder90 »

Baxi.se:

http://www.baxi.se/UppladdadeFiler/Manu ... 0_rev7.pdf

MiniTG är nog ingen parameter, det står nog för att brännaren är 20kW, alltså deras minsta brännare, på eurofire med millenium 3 står det "small", men jag kan ha fel.

Vad har du för värden? Nästintill original värden brukar fungera bra men man får justera matning efter lämplig effekt och startdosen till 3 dl.
Disauer
Frö

Inlägg av Disauer »

Brännaren vet jag inte märket på men den är en kopia av Roslagsbrännaren. De var utsatta för kopiering av sin brännare för ett antal år sedan och det är en sådan kopia jag har. Jag köpte den i tron om att det var en Roslagsbrännare men denna är gul istället för röd, det är enda skillnaden. Och det är en liten rackare.

Mina värden är iaf;
MinTg 00360
Stdos 00110
Matng 00015
Fläkt 00240
Anders82
Ungskog

Inlägg av Anders82 »

Foxmulder, hur uppdaterar du firmware i brännaren?
Disauer
Frö

Inlägg av Disauer »

Ingen som vet originalvärdena i mackapären?
DalaDanne
Späd planta

Inlägg av DalaDanne »

Har med skaffat en bioflex brännare och behöver med få reda på orginal värden :cry:

har försökt mixtra med en men är som att lära sig latin :roll:
Bioflex villa 260
1,5 meter matar skruv
styrsystem millenuim 3
Norrahammar combi panna från 80-
Skriv svar