Jag har pytt den packningen som sitter mellan brännaren och pannan. Den gamla var ganska tjock. Men den nya är mer som något tunt gummi Och den sluter inte helt tätt Jag kan peta på den i överkant och den rör sig då. Så den kan ju inte vara helt tät. Jag har provat att skruva åt "armarna" som håller brännaren på plats. Men det hjälper inte. Brännaren eller pannan är väl inte helt rak....
Funderar på om jag ska köpa en till packning... och köra med dubbla för att se om det tätar bättre.
Biomatic 20+, ombyggd till kedjedriften. Thermias shuntstyrning med inne- och utegivare, 300L förråd, och Tigex 25 draglucka. Småsäck Byggmax 16kg. Altbergsaskfälla.
Huset är i två plan, 137kvm + källare. Byggt 1929.
Biltema har en produkt som jag har använt mellan brännare och pannplåt.
Det är en glasfiberpackning till spisluckor och fästes med dubbelhäftande tejp, jag vet att låter konstigt med tejp men den sitter ju emellan två plåtar så den sitter kvar.
Artikel nr 87468 med dim 15*3 mm eller 87469 med dim 10*2 mm.
Jag har använt den mindre dimensionen mellan min brännarplåt och infästningsplåten på pannan och det har fungerat perfekt i något år nu.
Dessutom tror jag att Biltemas packning är mycket billigare då den större dimensionen kostar 80:- och den mindre 70:- per 2 m band.
Moderator Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Jag tänkte också prova med dubbla packningar, så jag åkte till min återförsäljare före jul men dom hade ingen packning hemma.... Och Ariterm lyckades inte skicka någon
Nu är vi bort resta så det är ju bara att hoppas att brännaren tuffar på... Jo jag har elpatroner också, men dom vill man ju inte använda
Biomatic 20+, ombyggd till kedjedriften. Thermias shuntstyrning med inne- och utegivare, 300L förråd, och Tigex 25 draglucka. Småsäck Byggmax 16kg. Altbergsaskfälla.
Huset är i två plan, 137kvm + källare. Byggt 1929.