Kan själv ställa mig till den skaran, tänkte småelda lite ved men efter att förstått hur dålig den är för ved sitter det nu en gammal beg pelletsbrännare på plats istället

Pannan satt i huset som köptes för drygt ett år sedan, bergvärmen har stått för värmen i 8-10 år och pannan har stått still, oljebrännare fanns (castor).
Då vi kör ganska mycket elpatron och behöver en hel del varmvatten (5 vuxna som duschar regelbundet, bastu osv ist för 2 äldre som troligen inte duschade så ofta som vi) så tyckte jag det var lämpligt att få liv i den gamla gröna i källaren..
Har slängt ut oljebrännaren o kapat upp luckan med vinkelslip o stoppat in en Ecotec a3 15kW i hålet, byggt om elen så styrboxen tar signalerna från tempgivarna och strömbrytaren för oljebrännaren går direkt till kabeln som går ut vid brännaren, hängt styrskåpet på sidan av pannan i höjd med överkant på pelletsbrännaren..
Ska stoppa in rökgastermometer och draglucka så fort jag får tid, o bygga bingen för pellets för stödeldning.
Pannan är försedd med ganska "modern" shuntautomatik som ser väldigt fräsch ut, fungerar trotts det långa stilleståndet.
Hur har era pannor fungerat ?
Modifieringar ni gjort för att få bättre verkningsgrad ?
Vissa verkar ha byggt ut baffeln för o länga vägen för rökgaserna.
Skulle man kanske isolera luckorna på koks-sidan av pannan o täta till ?
Några tips eller bra o tänka på med dessa pannor ?