Hej,
Lite information och uppdatering om vad som pågår. Det har hänt mycket sista året och loggern har helt klart intresserat väldigt många pelletseldare.
Det började som ett freeware projekt på fritiden. I och med att jag gjorde ver. 2.0 så kände jag att det här börjar ta så mycket av min fritid i anspråk att jag inte hinner med längre. Jag måste göra något om det ska gå att fortsätta.
Så jag bestämde mig för att dela upp det i två olika delar. En freeware version och en betalversion.
Betalversionen i form av 2.0 är naturligtvis mer utvecklad och anpassad till olika system.
Loggern stöder fler system än bara Aritherm idag. PellX är ett av dem. Har även börjat logga system som alltid har oregelbunden pulslängd på skruven, som tex. Biona.
Tack vare alla som bidrar med erfarenhet och loggtester så blir loggern ännu bättre och stabilare för varje gång. Loggern är ständigt under förbättring.
Både 1.0.X och 2.X finns som freeware alt. demo.
Ritning och bilder på hur man kan bygga en egen loggerbox hittar ni
här.
Vill ni se hur driftsdata ser ut som loggern tar fram kan ni kika längst ner på den här sidan:
http://www.pelletslogger.com
Avslutningsvis för de som orkar läsa allt ovan så vill jag tacka alla som hört av sig. Det är naturligtvis väldigt motiverande att fortsätta "fila" på loggern när man får positiv feedback och bra idéer.

Biomatic 20+ -07, MAFA-midi. 100+125 m2. Tegel. Fönster: 2&3-glas Byggår: 1965 Haninge.
Förbrukningen mäts och loggas med Pelletslogger Pro. Säck.
2008 Agrol. 2009 Neova. 2010 Naturkraft. 2011 StoraEnso. 2012 Laxå. 2013 Neova. 2014 Vida. 2015 HMAB.