Hej.
Har precis monterat in en a4 i min ctc el kombi panna från -84 och det som återstår är inkoppling av max termostat kablarna, vet inte riktigt vilka stift jag skall koppla in dom på i befintliga termostaten , är det någon som har kopplat in eller har någon bild .
mvh niklas
Behöver hjälp inkoppling ecotec a4 till ctc el kombi
Re: Behöver hjälp inkoppling ecotec a4 till ctc el kombi
Du skall montera tempgivaren i ett dykrör på pannan och den svarta kabeln med 2 trådar till överhettningsskyddet med brytande funktion om pannan kokar. Om du haft oljebrännare förut är det säkert kopplar 230 V till överhettningsskyddet det skall du ta bort. A4 har endast 5 V på denna krets.
TIPS
Om det inte finns något ledigt dykrör i pannan ta bort drifttermostaten i dubbeltermostaten på pannan och montera tempgivaren i det lediga utrymmet i dykröret, den användes inte till pelletsbrännaren.
TIPS

Installerar KMP, Pell/X, EcoTec, Ariterm, VikingBio. Pelsam-certifierad
Egen Parca 3000, Pell/X, MafaMini, VIDA pellets
Brännaren gått i 4 år utan ett enda driftstopp.
Egen Parca 3000, Pell/X, MafaMini, VIDA pellets
Brännaren gått i 4 år utan ett enda driftstopp.
Re: Behöver hjälp inkoppling ecotec a4 till ctc el kombi
Tack för svaret.
Ja det ligger 230v där , men man blir lite osäker när vi inte kunde tolka kopplings scemat riktigt .
- jag fick tag på en lokal firma som sysslar med installation och service av brännare så han skulle kika förbi när han fick en lucka.
tack än engång för svaret.
mvh niklas
Ja det ligger 230v där , men man blir lite osäker när vi inte kunde tolka kopplings scemat riktigt .
- jag fick tag på en lokal firma som sysslar med installation och service av brännare så han skulle kika förbi när han fick en lucka.
tack än engång för svaret.
mvh niklas