panna ctc 1100 typ 171 B med PX/21
panna ctc 1100 typ 171 B med PX/21
vet någon hur en baffelplåt till denna panna är konstruerad? Kanske kan jag köpa den någonstans ?
Generalagenten svarar inte på något av mina mail.
Skulle även vilja få reda på var jag kan få tag i turbulatorer eller hur de är konstruerade..I denna panna finns fyra rektangulära hål som dom ska sitta i. Ove
Generalagenten svarar inte på något av mina mail.
Skulle även vilja få reda på var jag kan få tag i turbulatorer eller hur de är konstruerade..I denna panna finns fyra rektangulära hål som dom ska sitta i. Ove
Re: panna ctc 1100 typ 171 B med PX/21
Den pannan är trång så att det räcker även utan extra plåtar. Dem är effektiv som den är. Orginal turbulatorerna är ett rör med en spiral runt. Men om du tar två bitar spikband som du veckar spegelvänt och monterar bredvid varandra så tror jag att du får en bättre turbulator.
Välkommen!! Bionik 32 ....
Det är ju en baffelplåtsvariant av panna som sagt!( inte turbisar").. Baffeln läggs i övre luckan med piggen innåt pannan,.Behövs inget annat
Mycket lättsotad faktiskt ..och kör brännaren typ på en 14-15 kW så blir du nöjd med både varmvattenmängd o pelleförbrukning..
Vad har du för brännare mm?
Ctc gammelpannor vilken kvalite`

Lite bilder:
https://www.google.se/search?q=baffelpl ... B600%3B450

Vad har du för brännare mm?
Ctc gammelpannor vilken kvalite`

Lite bilder:
https://www.google.se/search?q=baffelpl ... B600%3B450
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
Först måste du tala om vad pnnan heter. Du ser väl själv om den är avsedd för turbulator eller baffelplåt.
CTC 1100, Bionordic Viking B16, KW SID 012 dragbegränsare
Tidigare Pellx, TB Mini.
Tidigare Pellx, TB Mini.
Mitt svar gäller för CTC 1100 om det är en CTC 171 så är det en helt annan typ av panna.
ronalds svar verker gälla för CTC 171.
ronalds svar verker gälla för CTC 171.
Velund, Du tycker att jag borde se om pannan är avsedd för baffelplåt-men hur ser jag det ?
fabrikat o modell på pannan trodde jag framgick av rubriken. Nåväl,pannan är utrustad med en 7 år gammal px21 brännare .Allt har fungerat mycket bra oavsett vilken pelletssort jag använt Från början försökte jag köra utan dragbegränsare i över ett år, men det sket sig,brännkammaren sprack. Köpte ett rostfritt rör och svetsade en ny brännkammare( kostnad 75:-)Sedan dess har jag inte haft något trubbel med anläggningen.Det här med baffelplåt osv.är något som bara intresserar mej. Går det att förbättra anläggningen så är jag på hugget. Ove
fabrikat o modell på pannan trodde jag framgick av rubriken. Nåväl,pannan är utrustad med en 7 år gammal px21 brännare .Allt har fungerat mycket bra oavsett vilken pelletssort jag använt Från början försökte jag köra utan dragbegränsare i över ett år, men det sket sig,brännkammaren sprack. Köpte ett rostfritt rör och svetsade en ny brännkammare( kostnad 75:-)Sedan dess har jag inte haft något trubbel med anläggningen.Det här med baffelplåt osv.är något som bara intresserar mej. Går det att förbättra anläggningen så är jag på hugget. Ove
Njao.. du har ju faktiskt nämnt 2 ctc pannor i rubriken
(Men det må så vara
..Men jag utgick från ctc 171 för att du nämnde 4 fyrkantskanaler...Som sagt ligger det ingen baffel nånstans o skräpar hos dig ..Det borde det göra?..
..Men nu vet du iaf hur den skall se ut..i länken ovan

ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
Det är fyrkantiga tuber på CTC1100 också, dock inte rektangulära. Så det är nog CTC171 han pratar om. Men tydligt är det ju inte.
Förlåt en yngling !! det är en171 B och inget annat. Ove