PLC-programmering Crouzet
PLC-programmering Crouzet
Är det någon som vet om det finns några bra instruktioner på nätet om hur man programmerar Cruzet Millenium III? Har problem med med att få till bra menyer/displayer. Eller exempelprogram att ladda ner. På Crouzets hemsida finns tutorials att ladda ner men de har inte så avancerade displayer.
Re: PLC-programmering Crouzet
Dom är inte så avancerade, det som står i manualen är i stort sett det som finns.
Du kan visa texter och du kan visa värden och du välja att visa olika texter och värden beroende på variabler, det är inte mer än så.
Fast kan du göra rätt mycket med det som finns.
Vad är det du försöker visa i displayen som du inte får till ?
Du kan visa texter och du kan visa värden och du välja att visa olika texter och värden beroende på variabler, det är inte mer än så.
Fast kan du göra rätt mycket med det som finns.
Vad är det du försöker visa i displayen som du inte får till ?
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Jag har inga problem med att visa ett värde på varje display, t.ex. fördröjning panntermostat där jag kan gå in och ändra värdet med + och - knapparna. Men när jag vill visa t.ex. mjukstarten på en och samma display, med ontid, offtid och antal matningar så lyckas jag inte. Förmodar att jag måste göra någon form av undermeny(?). Vill ju inte lägga dessa olika värden i separata displayer. Vad jag förstår så har man bara 8 displayer tillgodo i funktionen Menuscroll? Är nybörjare på detta och har mest lärt mig genom att se på andras applikationer t.ex. Youtube eller Crouzets tutorials. Jag är mycket tacksam med för hjälp med denna funktion. Har suttit i flera veckor och försökt få till det och det är bara detta kvar för att få det att fungera.
Nu ska det nämnas att det var ett tag sedan jag pillade på en Millenium, men vad jag kommer ihåg så är du begränsad till 8 AKTIVA display block, du kan alltså visa 8 samtidigt, du kan ha många fler än så om du vill totalt, om du har mer än 8 så visas bara de första 8.
Så visst kan du göra undermenyer
Jag kan givetvis ha fel där, ska se om jag kan hitta nån manual och titta i.
Så visst kan du göra undermenyer
Jag kan givetvis ha fel där, ska se om jag kan hitta nån manual och titta i.
Här har du ett rätt bra exempel på hur du kan göra undermenyer.
http://www.youtube.com/watch?v=vD3Eo2pUZJk
http://www.youtube.com/watch?v=vD3Eo2pUZJk