Köpte en TB Mini för 1½ år sedan, det första som hände var att lågan gick bakåt och smälte flamvakten, sedan efter en massa tester och justeringar på 1-2 veckor så fungerade den skapligt, den har gått som längst 1 månad nonstop sedan har den tamejfan krånglat var och varannan dag. Det växlar oftast mellan E3 och E6. Nu när jag gått ner och putsat glasen varje dag och torkat av flamvakten då och då, så gick den i 3 dagar. i morse var pannan nere i 20grader igen, vi får tacka gudarna att det inte är 20 minus ute! Hade larm E6 i morse. Efter att ha nollställt och startat om så går den igen. (Har alltså inte åtgärdat något, bara startat om).
Kan tändelementet vara dåligt redan?
Min gamla Compact A3 funkade bra, askade ur en gång i månaden, och drog i snitt 4 ton på 10 månader.
Den var väldigt sliten och jag tog för givet att en ny brännare 20 år senare skulle vara bättre och bränslesnålare. Jag kastade den och blev tipsad om denna lilla brännare. Som hittills gjort av med 4 ton på 6 månader! Fyllde på med 4 ton i somras (Juli/aug) och det krymper oroväckande fort i förrådet.
Vad har ni för erfarenheter med TB Mini? Funkar den bra eller dåligt för er?
Är väldigt nyfiken på om jag har fått ett måndagsexemplar eller om alla krånglar lika mycket.
Testade att ta bort glasen en period och då funkade det skapligt förutom att det sprätte ut pellets på golvet

/Patrik