Tur i oturen

Skriv svar
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Tur i oturen

Inlägg av André »

Idag/natt pajade pelletsskruven, iaf va jag helt övertygad om de då de small som f-n torsdag kväll å brännaren stannat pga pellets saknas men pellets kvar i förrådet . Testade men de bara small g/tisdagsålde va bara riva skruven men förvånad blev man då de inte va annat än massa spån å spiralen såg ut som ny.. :?
Iaf åkte jag iväg å köpte ett rör så jag fick bygga om skruven så man slipper böjen, Hade en obetydligt använd spiral med 36 mm diameter från bionan kvar så å samma spiral sålde MIWA så ja körde på den..
Men när jag hade monterat allt å skulle i med motoraxeln så va den för grov så de va bara riva allt igen å kapa den gamla spiralen sen verkar de som det fungerar som de ska..
8 år å 11 månader funkade skruven men nu har man byggt bort böjen så då bör de fungera, Förmodligen så blev spiralen för slapp med tiden men konstigt att den inte blivit helt ihop vriden som de small å så tungt som de gick..
Men men de va tur den paja idag så då jag förmodligen får 8 ton pellets måndag/tisdag, hade blivit betydligt bökigare med fullt förråd...
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
ronald
Pannrumstomte!

Re: Tur i oturen

Inlägg av ronald »

Skönt att höra att du kunde grejjat..
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Re: Tur i oturen

Inlägg av André »

Ja man ska väl inte klaga då man bara behövt kosta på 640:- på 9 år..
De hörs hur lätt den går nu då den bara är hälften så lång å då den är rak mot tidigare med en 90 graders böj mitt på, Blir skönt med fullt förråd så man slipper va å skotta fram pellets morgon å kväll som känts drygt då man kört elpatron 7 månader.. Haft många tankar på VP senaste veckorna då man skottat pellets :roll:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Skriv svar