Offert Biomatic+
-
- Späd planta
Offert Biomatic+
Hepp
Har fått en offert på Thermia system i Umeå.
Biomatic 20+ 43000:-
Stora skruvsats 8600:-
Försäkring 985:-
Montering allt. 13000:-
Tryckkärl 1400:-
Jag behåller min gamla cirk.pump och shuntstyrning så det ingår inte i montering.
Är detta ett bra pris? Känns som om montering och intrimmning för 13000:- känns ganska häftigt. De ska i och för sig använda den andra skorstenspipan eftersom den som används tidigare är uttjänad. Så de menar att det blir lite mer dragning för rökrör fram till skorsten?
Idag finns en färdiggjuten sockel där det står en elpanna, tidigare en oljapanna.
Och vad jag kan förstå av Thermias-sida så ingår 6års försäkring?
Tacksam för svar.
Har fått en offert på Thermia system i Umeå.
Biomatic 20+ 43000:-
Stora skruvsats 8600:-
Försäkring 985:-
Montering allt. 13000:-
Tryckkärl 1400:-
Jag behåller min gamla cirk.pump och shuntstyrning så det ingår inte i montering.
Är detta ett bra pris? Känns som om montering och intrimmning för 13000:- känns ganska häftigt. De ska i och för sig använda den andra skorstenspipan eftersom den som används tidigare är uttjänad. Så de menar att det blir lite mer dragning för rökrör fram till skorsten?
Idag finns en färdiggjuten sockel där det står en elpanna, tidigare en oljapanna.
Och vad jag kan förstå av Thermias-sida så ingår 6års försäkring?
Tacksam för svar.
Alltså en total kostand på 66958:-
Tycker det låter bra, ja.. Det tar dom ca 1& ½ dag (2pers) att installera pannan. Grejar dom det på 1 dag har dom 812,5 i timmen. Troligen så tar det längre tid änn så.. Sen kommer dom väll och trimmar pannan igen efter 2 veckor du har kört med pellets?
Så troligen har dom närmare 500:- i timmen vilket jag tycker är ok..!
6års Pellsam försäkring är vad som brukar ingå ja.. kolla på www.pellsam.se ang den försäkringen.
Tycker det låter bra, ja.. Det tar dom ca 1& ½ dag (2pers) att installera pannan. Grejar dom det på 1 dag har dom 812,5 i timmen. Troligen så tar det längre tid änn så.. Sen kommer dom väll och trimmar pannan igen efter 2 veckor du har kört med pellets?
Så troligen har dom närmare 500:- i timmen vilket jag tycker är ok..!
6års Pellsam försäkring är vad som brukar ingå ja.. kolla på www.pellsam.se ang den försäkringen.
Thermia Biomatic 20+. Bulkförrådet på 6,5Kubik. 11,5 M Skruv till Pannan som nu mera är av.
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Det låter väl rätt ok.. Det är väl arbeteskostnaden som jag oxå tycker låter lite hög.. Men då vet jag iof inte hur mycket jobb det är med omdragningen av rökröret..
Hos mej gick arbete + 27 meter rör mellan panna o acktank med kranar o allt på 12900:- inkl plocka bort gammla olje pannan..
Det tog 13 timmar för en man.. Då hjälpte jag till med hantlangning, baxade bort gammla pannan då den va lös + baxade den nya på plats med hjälp av lånad palltruck från ica..

Hos mej gick arbete + 27 meter rör mellan panna o acktank med kranar o allt på 12900:- inkl plocka bort gammla olje pannan..
Det tog 13 timmar för en man.. Då hjälpte jag till med hantlangning, baxade bort gammla pannan då den va lös + baxade den nya på plats med hjälp av lånad palltruck från ica..

Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
-
- Späd planta
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Du får väl låtsas ha fått riktigt bra pris på janfire nh..kallebollare skrev:Tack för snabba svar.
Ska få en ritning idag av honom på ett pelletsförråd. Ska prata lite om priset, men troligtvis så får man väl inte ned det så mycket mer.
//Leif

Har du hört efter vad dom ska ha??
På nolia lät de som den skulle gå få lös för 50000:- inkl skruv iof bara 2 meter o motdragslucka.. Då är det installationen som tillkommer..
Priset va brännare/panna med automatisk spaksotning..

Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd