Hon har ett par gånger klagat på kallt vatten på morron då pannan stannat under natten. Jag har inte hittat något större fel på den mer än att jag tyckte att fläkten lät lite illa. Nu senast lyfte jag av kåpan för att kolla hur fläkten beter sig och det var ju inte så bra.
Under uppstarten ska den gå upp i varv ett par gånger och sedan dra på ordenligt. Nu hör man ett allmänt surrande och fläkten rör på sig, men knappt det. Ett varv i minuten tippar jag på. Petade på den för att hjälpa den lite på traven, men det gick inte. Men själva intervallena för att gå upp i varv och sen sakta ner stämmer. När den ska dra på rejält snurrar den dock igång, men om det är lika mycket som den ska snurra har jag inte koll på. Däremot låter den illa, ett skrapande ljud som kommer och går. Dessutom såg fästet på högersidan lite lattjo ut, såg ut att ha lossnat kring fläktaxeln? På bilden har jag iofs petat upp det lite.
Tändelementet verkar funka som det ska iaf då det blir varmt under starterna.
Nu när jag satt och vaktade den gick den igång på tredje försöket och verkar ha gått sen dess, utan kåpa.
Jag läste lite om fläktproblem här och om jag förstått saken rätt är reservdelar dyra till denna, men att lagren kan bytas? Via jobbet kan jag få tag på alla möjliga sorters lager, så frågan är om det är vägen att gå?