Fråga om det ni kallar hystres
-
- Frö
Fråga om det ni kallar hystres
Är det inte så att det inte är bra att köra pannan i temp under 65 grader då det kan bli kondens med rost i pannan som följd? Stämmer detta finns väl ingen anledning att justera start stopp med 40 grader som någon ville göra på sommaren.
Själv har jag kört under sommar mellan 40-80 grader och inspektion före och efter om jag fick någon förändrig på min panna. det märkte jag inte utan det litet förändring med kondens antar jag med ökning sot i kanal. Då är bästa att köra på natt när det ute är sval /kylare än på dagen för varm för luft att ge sämre dragning luft åt pipan.
Det finns en hel del man kan kopplar en sådan apparat som tillbehör t ex kallas vi TK1A, du kan söker på sök med namn tk1a, då har du att läsa intressant.
En del har ingår med PLC dvs en lite digitaldataminne.
en del finns bygga i brännare som man kan justera dvs dröjtid.
Än så kan man uppfinna med tips som jag gjorde kan du läsa http://www.pellets.info/viewtopic.php?t ... 0aaf6757fe
Det finns en hel del man kan kopplar en sådan apparat som tillbehör t ex kallas vi TK1A, du kan söker på sök med namn tk1a, då har du att läsa intressant.
En del har ingår med PLC dvs en lite digitaldataminne.
en del finns bygga i brännare som man kan justera dvs dröjtid.
Än så kan man uppfinna med tips som jag gjorde kan du läsa http://www.pellets.info/viewtopic.php?t ... 0aaf6757fe
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
Brännarskador
Hej Manin. Förstod att du använder timer till din brännare.. Smidigt men kanske inte bra för brännaren o "kapa" strömmen hur som helst. Brännaren måste ha ström hela tiden så den kan köra avsvalningsfasen klart. Många som brännt upp innermanteln på Viking o liknande modeller.
Är snart klar o starta upp min Sveriebrännare som alla väntat på o få höra hur den är.
Är snart klar o starta upp min Sveriebrännare som alla väntat på o få höra hur den är.
Värmebaronen Combimax 2000/ Strömsnasbruk 500l acktank/ Sverigebrännaren, eget tillverkat veckoförråd/ Kör bilen på E85
Re: Brännarskador
Hej Netman.Netman skrev:Hej Manin. Förstod att du använder timer till din brännare.. Smidigt men kanske inte bra för brännaren o "kapa" strömmen hur som helst. Brännaren måste ha ström hela tiden så den kan köra avsvalningsfasen klart. Många som brännt upp innermanteln på Viking o liknande modeller.
Inte att va orolig. Jag har medveten och har noterat under hel timmar/dygn/veckor/månader. Innebär att jag vet när är det nå 50 grader så slå ström på.
Så att den starta eliminera gamla aska innan lägga ny pellets för ny tända och sluta med avsvalning tog totalt cykling i 30 minuter. så är att jag ställa time öppet ström i 3 timmar, pga vid avslutet har glödet kvar tar lite tid att slockna riktig därför ha säkerhet med att ta 2 timmar i öppet ström.
Sista önskar jag dig lycka till och hoppas din sverigebrännare funger bra.

CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.