Jag ska ställa en container en bit från huset. Kulvert etc. Har jag koll på. Men jag funderar kring skorstenen.
Pannan kommer monteras i en 10 fot stålcontainer. Jag har kikat på modulskorstenar lite. Jag hittar vad jag tror är prisvärda på: www.biovarmebutiken.se
Ska jag ha isolerad skorsten hela vägen från pannan? Hur högt ovan nock ska den gå? Grovleken på anslutningsröret på pannan är 100 mm. Vad skulle ni välja på skorstenen? 100? 125? Ge mig gärna lite tips!

Ska jag dra skorstenen rakt upp eller vinkla den 90' och gå rakt ur väggen och sedan böj igen och rakt upp efter väggen utanför med sotlucka nertill?
Containern kommer kläs invändigt med 45 stålreglar och sen skivor. Går det bra med dubbelgips? Eller ska det vara speciella skivor? Isoleringen kommer reglas på utsidan.
Pellets förrådet kommer byggas utanför Containern. På utsidan kommer den se ut som ett litet uthus med panel etc.
Ge mig gärna lite tips och sånt. Nu har jag pannan i bohuset och den måste ut ur källaren pga platsbrist.
Hälsningar Peter