På utländska marknader kan man hitta...

Skriv svar
johansjostrand
Lärjunge!

På utländska marknader kan man hitta...

Inlägg av johansjostrand »

Bla en sånhär. Tror mig inte ha sett den i sverige i allafall...
Bild
Pannan heter "Vølund ALPHA P" och brännaren "Bioline A3" verkar ju onekligen ha en grön släkting hemma i sverige... Hehe
http://www.volundvt.dk/
CTC EcoFlex värmer 230 kvm tegelvilla från 1965 i kyliga småland... Minst 22 grader!
Rekordåret 2010 slutade på 6928 kg pellets
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

Jo då. Panna och brännaren finns i Sverige.

Brännaren är en Ecotec A3:a, verkar som om den exporteras under Bioline namnet eller kan det vara så att den tillkom i Danmark först...??

Pannan på bild använder både jag och André, dock ej med sidomontage av brännaren.
Det är en Alpha Keram UB som har anpassats (fått sidomontage).

I Sverige finns den hos Nibe numera efter de att de köpt? TMV. Finns också under andra namn, kommer inte för stunden på vilka.

Både jag och André har våra brännare i den nedre luckan eftersom vi inte har sidomontage. När jag köpte min panna -97 så skulle detta vara en av de bättre pelletspannorna för undermatade brännare enligt E.K.Teknik som då sålde och tillverkade A3:an.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
johansjostrand
Lärjunge!

Inlägg av johansjostrand »

Roli skrev:Jo då. Panna och brännaren finns i Sverige. Det är en Alpha Keram UB som har anpassats (fått sidomontage)
Jo, det var väl just sidomontaget jag syftade på. Det finns ju inte på den svenska pannan. Och att brännaren är en ecotec sys ju långt väl. Den har ju även den högs lika beteckningen A3... Hehe
CTC EcoFlex värmer 230 kvm tegelvilla från 1965 i kyliga småland... Minst 22 grader!
Rekordåret 2010 slutade på 6928 kg pellets
MatsH
Försäljare
Kontakt:

Inlägg av MatsH »

Hej

Visst är den en EcoTec.
Den har kallats Bioline på exportmarknaden pga namnskydd på EcoTec.
Numera heter ju EcoTec produkterna Bioline även i Sverige:
EcoTec A4 - BioLine 20
EcoTec A3 - BioLine 25
EcoTec B1 - BioLine 50
AgroTec - AgroLine 20
osv.osv.
EcoNom Pelletspanna från EcoTec
Skriv svar