Thermia matningssystem

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
speedie
Prima virke

Thermia matningssystem

Inlägg av speedie »

Jag kommer få en Biomatic 20+ installerad med matningssystem alt.1 lilla motorn.. frågan är vad jag behöver uppgradera för att kunna köra med bulkföråd och ungefärligt pris för detta?

Då priset för alt.1 var ca 4000kr så vill jag veta om man gör bort sig om man köper det om man någon gång ska bygga bulkföråd..

MVH Blivande biomatic-ägare
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Ta den stora motorn med en gång då är det bara mer rör o ev nån böj du behöver för bulk.. Ny flex skruv behöver du oxå då..

Jag betalade 1300:- hundra extra för stora motorn tror ja de va.. :roll:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Älghår
Entusiast!
Kontakt:

Inlägg av Älghår »

Ja ta den stora motorn, det lönar sig i längden om du skall "exprimentera" med olika stora förråd och längder på matarskruvar.
Biomatic 20+
patrick
Fröträd

Inlägg av patrick »

Kan bara instämma, vi tog stora motorn oxå, även fast vi bara har ett 200kg förråd just nu.
Thermia Biomatic 20+ med 200kg förråd.
zeylon
Stor entusiast!

Inlägg av zeylon »

Jag var och tittade hos en som har en biomatic innan jag bestämde mig. Han hade den lilla motorn och den väsnades ganska ordentligt. Det blev resonans i den lilla plastkåpan över motorn..
Eftersom jag ska ha ett bulkförråd (projekteras för fullt) så tog jag den stora motorn. Min ÅF var dessutom så sjysst att han lånade ut ettt veckoförråd och en kort skruv under tiden.
Hus 1: Pellets: Thermia Biomatic 20+, 7m3 bulkförråd i trädgården.
Hus 2: Ved: Baxi Solo Innova 30, 80ha vedförråd i skogen.
speedie
Prima virke

Inlägg av speedie »

Tackar för svaren, nu får jag med den stora motorn men den var nog enligt säljaren ca 2-3000kr dyrare? han var inte helt säker så jag ska få priserna hemskickade
Biomatic 20+ Thermia shuntstyrning Tigex 25
Skriv svar