Vad skall man köpa för extern skruv för att mata från ett "stort" till ett "litet" förråd? Helst skall man kunna ha rätt så många böjar på en 4 meters längd. Helst med 3 intag kanske 2?
Har ni något bra prisvärt förslag?
Pelletsförrådskruv
-
- Gallringsobjekt
Pelletsförrådskruv
Pellets känns ok.
jag förstår inte riktigt frågan...
Du ska mata från ett stort förråd till ett litet = ok..
Du ska absolut helst köra utan böjar eller med så lite böjar som möjligt.
Samtliga böjar tar mycket plats.. samt att pelletsen mals lite i varje skruv. Jag upplever även att det låter en del i böjarna.. pelletsen "klipps" av i böjarna då knakar det i röret.. Om du har nån vägg i vägen så är det bara o gå igenom väggen.
Normalt använder man Max 3 intag i föråds skruven. Brukar finnas i 1,2,3 intags luckor..
Inte så där jätte många som säljer dessa grejer dock har jag fått för mig.. Mafa är ju en men en dyr sådan.. Vet inte om man kan köpa löst av Thermia.
Du ska mata från ett stort förråd till ett litet = ok..
Du ska absolut helst köra utan böjar eller med så lite böjar som möjligt.
Samtliga böjar tar mycket plats.. samt att pelletsen mals lite i varje skruv. Jag upplever även att det låter en del i böjarna.. pelletsen "klipps" av i böjarna då knakar det i röret.. Om du har nån vägg i vägen så är det bara o gå igenom väggen.
Normalt använder man Max 3 intag i föråds skruven. Brukar finnas i 1,2,3 intags luckor..
Inte så där jätte många som säljer dessa grejer dock har jag fått för mig.. Mafa är ju en men en dyr sådan.. Vet inte om man kan köpa löst av Thermia.
Thermia Biomatic 20+. Bulkförrådet på 6,5Kubik. 11,5 M Skruv till Pannan som nu mera är av.
-
- Frö
Skruvar och rör
Kolla hos MAFA i Ängelholm. På deras hemsida www.mafa.se kan du hitta många exempel på fyllnings- och frammatningsanordningar. Finns också en beställningslista med priser.

- Stugsittaren
- Pannrumstomte!
På http://www.thermiapellets.se/ hittar du fler tips. Både på hur förrådet kan se ut och hur olika matningar kan se ut.
CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator