Har bytt överhettningsskydd, och mätt upp fotomotstånd enligt instruktioner som stegatorparn skrev i denna tråd: https://pellets.info/viewtopic.php?f=25&t=19251. Ser ut att vara ok, och om jag förstått saken rätt så är väl fotomotståndet inte inblandat i startsekvensen?
När jag mäter output till tändelementet så har jag ingen spänning där efter skruven har kört klartsin startdos. Så frågan är om någon har en aning om vad mer som kan förhindra att spänningen triggas vid den utgången?
Ett av mina problem är att jag inte har någon manual, eller el-schema för brännaren, så om någon vänlig själ har en sådan i elektroniskt format så skulle jag vara väldigt tacksam. Har hittat ett el-schema online som påminner om mitt, men det stämmer bara till 80%:

Har som sagt inte hittat någon manual... antar att min brännare ses som pensionerad. Det jag vet är att det står Ulma 2000 på den och att styrsystemet ser ut så här (ursäkta kvaliten, det var mörkt och jag var förbannad

Så...om någon har någon idé eller stött på samma, eller liknande, problem så tar jag gärna emot förslag, el-scheman och manualer