Alltså jag är ny på det här med pellets,och har läst igenom det här forumet och fått svar på många ?..
Nu till mitt dilemma.Jag är en Fd Fliseldare sen många år tillbaka,men har nu tröttnat på allt slit,och installerat en px21 i en gammal gus-berg panna årsm.66. Funkar skitbra faktist,men jag har också en akutank på 500l utan varesig laddomat eller annat tekniskt mög.(Behövs ej med flis)bara cirkpump.Alltså, ska jag ta bort lågeffekt läget och köra för fullt med tank,eller köra normalt med brännaren med hög å låg effekt.Jag menar brännaren startar å stannar ju precis som en oljebrännare och den har man ju ingen akutank till.Har ett hus på ca 180kvm,halvdålig isolering,högt i tak och stora fönster. Har bra rökgastemp Ca:210grC på 9m skorsten.Med spjället nästan stängt.
Tacksam för råd och tips...
Behöver lite hjälp
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Skaffa en termisk ventil (72/80 graders) för 300:- så kar du laddomat.. Även en dykrörs termostat på pannan som styr cirkulationspumpen även den kostar 300:-
Sätt sedan tempgivaren från brännaren på acktanken..

Sätt sedan tempgivaren från brännaren på acktanken..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd