Hej
Fick en offert idag, tycker ni den verkar okay?
Den bestod av:
Thermia Biomatic 20+
Pelletsförråd 300L
Exp.kärl komplett
Cirkpump inkl. ventiler
2m pelletsskruv, stor motor
Montering
igångkörning och justering
Försäkring
Kostnad 71.000:-
/Tobiaas
okay offert?
Jag fick nyss en offert på 81000 på samma prylar - exp. kärl + shuntstyrning. Sen säger installatören att om jag inte bestämmer mig före 1/2 så går priset upp 4000!
En annan offert jag fått ligger på strax under 80000...
Det verkar som om du fått ett riktigt bra pris - eller så har jag fått riktiga skit-offerter. Tänker ta in (minst) en till...
Var bor du där man kan få så bra priser (avundsjuk...)
/rpc

En annan offert jag fått ligger på strax under 80000...
Det verkar som om du fått ett riktigt bra pris - eller så har jag fått riktiga skit-offerter. Tänker ta in (minst) en till...
Var bor du där man kan få så bra priser (avundsjuk...)

/rpc
Biomatic 20+, Themias shuntstyrning, Mafa mini, småsäck från StoraEnso. Värmer 164 + 43 kvadratmeter. Förbrukning c:a 5 ton/år
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Vad är det för shunautomatik??madtoby skrev: Shuntautomatik tillkommer med 2980:- stod det.
Sen ingick det en draglucka(vad nu det är, är lite okunnig).
/Tobias
Dragluckan sitter på rökröret så brännaren får gå mot jämt drag vilket är bra att dom ska sätta dit..

Tycker det ser ut att va ett bra pris..

Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Tar du dit firma får du nog räkna med 2-3000 men du klarar det bra själv, köp en säck absol, en billig tigersåg och ett gäng blad. Tar 3-4 timmar att såga ner sen är det bara köra till tippen med den, inte ofta man har en timpeng på 500 kr.Någon som vet vad nermontering av oljatank på ca 3 m3 kostar?

Då: 30 000:-/år med olja 
Nu: 15 000:-/år med pellets
Thermia Biomatic 20+
4 kg/m² & månad
Huset byggt 1947

Nu: 15 000:-/år med pellets

Thermia Biomatic 20+
4 kg/m² & månad
Huset byggt 1947