Jag undrar varför återförsäljare envisas med att lägga på en tusing för försäkring i offerten, när tillverkaren (thermia) säger att försäkringen ingår vid köp av panna?
Det finns säkert ett självklart svar.
//Jesper
Pellsam trygghetsförsäkring i offert
Varför teckna en försäkring? Är det inte bättre att kräva av leverantören en garanti utan att blanda in ett till försäkringsbolag.
Vilket bolag skall ta en eventuell skada? Hemförsäkringen eller den försäkring du tecknar? Tusen spänn för att ha förmånen av ytterliggare en försäkring, vad får du för fördelar av det?
Nä det är klart att garanti inte skall kosta tusen spänn!
Jag fick tre år utan extra kostnad på min Janfire och mot tre servicebesök där jag själv betalar timtiden vid besöken fick jag fem år utan någon inblandning av försäkringsbolag, ett bättre bud tycker jag.
Vilket bolag skall ta en eventuell skada? Hemförsäkringen eller den försäkring du tecknar? Tusen spänn för att ha förmånen av ytterliggare en försäkring, vad får du för fördelar av det?
Nä det är klart att garanti inte skall kosta tusen spänn!
Jag fick tre år utan extra kostnad på min Janfire och mot tre servicebesök där jag själv betalar timtiden vid besöken fick jag fem år utan någon inblandning av försäkringsbolag, ett bättre bud tycker jag.
Janfire Flex i en Combifire har bytt till NH
-
- Pannrumstomte!
Tre års snarlik garanti! vad är det, jätteintressant hur får jag reda på villkoren i detta? Jag har alltid trott att garanti är uppdelad i två delar, ett år för allt som händer och ytterligare ett år om felet går att hänvisa till fabrikationsfel.apersson850 skrev:Numera ska man ha tre års reklamationsrätt i det här landet.
Vilket inte är exakt det samma som en garanti, men snarlikt.
Janfire Flex i en Combifire har bytt till NH
Re: Pellsam trygghetsförsäkring i offert
Nja den är obligatorisk dvs att den inte skall kunna säljas utan, men detta är inte alltid fallet.tobmannen skrev: (thermia) säger att försäkringen ingår vid köp av panna?
Det finns säkert ett självklart svar.
//Jesper
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden