Men de va som det skulle o den matade in pellets o då såg jag att den hade en ny motor till interskruven som va ljud lös...

Det är bara ett svagt sus från fläkten då den körs utan kåpa efter vi satte dit en bit skumgummi under backspärren..
Så här ser den nya ut http://www.freewebs.com/jtn01/pellets/ctc_motor_new.jpgwertok skrev:Hur märker man om man har ny eller gammal motor? Min är från augusti och jag kan inte direkt påstå att den väsnas värst mycket..
Barsk skrev:Wow, mannen från framtidenBecker skrev:Min panna annlände i oktober -06, och den har den nya motorn.
Ok, f.o.m oktober = safe alltså...
Jepp. Jag upptäckte exakt samma sak. Efter lite fundering kom jag fram till att bussning satt på fel håll, så jag vände den och då blev det bättre. Jag undrade hur jag kunde fått det så galet och kollade i monteringsanvisningen, och tja, inte så konstigt. Monteringsanvisningen var ju allt annat än tydlig på den här punkten.André skrev: Nu går bronsbussningen igenom ändanslutningen o sitter fast med en klämring så brickan som nöttes upp för mej ligger an mot bussningen..
Så förmodligen är det inte bara jag som haft el kommer att få brickan uppnött..
Nu blir jag intresserad vad är detta?André skrev:Glömde en sak till som är ändrad o det är vid inmatningen till skruven som jag nämt i tidigare tråd..
Nu går bronsbussningen igenom ändanslutningen o sitter fast med en klämring så brickan som nöttes upp för mej ligger an mot bussningen..
Så förmodligen är det inte bara jag som haft el kommer att få brickan uppnött..
Har heller inga bilder då jag glömde att jag har kamera på mobien men jag ska försöka skaffa en bild..thomasx skrev:Hejsan
Jag har inga bilder, men kan försöka beskriva lite närmare vad jag menar, (så får vi se om vi menar samma sak också).
Thomas